شماره ۵۸۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

 خانه‌دار شدن 35‌هزار نفر در بورس| مطهره مروج، مدیر امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: 35‌هزار نفر در اردیبهشت‌ماه از طریق فرابورس خانه‌دار شدند. همچنین با ورود حدود 40‌هزار نفر در اردیبهشت‌ماه امسال تعداد سهامداران ایرانی به رقم 8‌میلیون و 69‌هزار نفر رسید.
 برگزاری اولین جلسه تعاونی‌ها با شورایعالی بورس| ماشاءالله عظیمی، دبیرکل اتاق تعاون ایران با اشاره به این‌که در هفته جاری اولین جلسه تعاونی‌ها با شورایعالی بورس برگزار خواهد شد، گفت: وجود اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها به صورت منظم و سیستمی در تمام نقاط کشور بهترین ظرفیت و پتانسیل برای ساخت مسکن اجتماعی است. او با تأکید بر این‌که براساس سند توسعه بخش تعاون 50‌درصد از سرمایه‌گذاری در بورس باید توسط بخش تعاون انجام شود، افزود: 50‌درصد ساخت مسکن باید توسط بخش تعاون انجام شود. هر طرحی که تعاون را نادیده بگیرد، کند انجام خواهد شد.
 واگذاری 0.2‌درصد از سهام دولتی در 1394| عملکرد سازمان خصوصی‌سازی از ابتدای ‌سال تا نیمه خردادماه نشان می‌دهد که در این مدت به دلیل شرایط اقتصادی، عملکرد ضعیفی از خود نشان داده و در مجموع‌ هزار و 567‌میلیارد ریال سهم واگذار کرده است که این میزان معادل 0.2‌درصد کل واگذاری‌ها است. درحالی‌که طبق مصوبه هیأت واگذاری قرار است در‌ سال 1394 حدود 120 شرکت واگذار شود که از ابتدای ‌سال تاکنون معادل 0.2‌درصد واگذاری صورت گرفته و بیشتر واگذاری‌ها نیز از جنس ترجیحی بوده است.


تعداد بازدید :  211