شماره ۵۸۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد
صفحه را ببند
بازار جهانی

ساخت حسگری برای توقف خودرو
حسگرهای جدید ساخته‌شده برای کنترل تنفس و لمس پوست رانندگان مشکوک به مصرف بیش از حد الکل می‌توانند مانع از حرکت خودروهای این افراد شوند. فناوری جدید به کار گرفته‌شده در این حسگرها خودروی افرادی را که به علت نوشیدن مشروبات الکلی مست شده‌اند، خاموش می‌کند تا از خسارات و تلفات احتمالی ناشی از رانندگی این افراد جلوگیری شود. قرار است 17شرکت بزرگ خودروسازی دنیا برای اجرای این طرح همکاری کنند تا در آینده بتوان از رانندگی افراد مست به‌طور گسترده جلوگیری کرد.

آمازون بازی‌های رایانه‌ای می‌سازد
شرکت آمازون که چندی قبل طرحی ناکام برای ساخت یک‌گوشی هوشمند به نام فایر را به اجرا گذاشته بود، این‌بار یک‌بازی رایانه‌ای طراحی کرده است. پیش از این هم آمازون بازی‌هایی طراحی کرده بود که عمدتا برای افزایش جذابیت گوشی فایرفون در نظر گرفته شده بودند اما حالا این شرکت قصد دارد فعالیت گسترده‌تری را در این زمینه انجام دهد. این بازی‌ها از قابلیت درک حرکات انسان برخوردار بوده و ازجمله می‌توان آنها را با حرکات سر هدایت کرد. این مشابه قابلیتی است که قبلا در گوشی فایرفون موجود بوده است.

One M9 هم اچ‌تی‌سی را نجات نداد
عرضه تازه‌ترین گوشی پرچمدار اچ‌تی‌سی موسوم به One M9 هم تغییری در شرایط این شرکت تایوانی به وجود نیاورده و باعث بهبود وضع مالی آن نشده است. این شرکت اعلام کرده است میزان فروش آن در سه ماهه دوم‌ سال 2015 احتمالا حدود 30‌درصد کمتر از رقم تخمین زده شده قبلی است. اچ‌تی‌سی قبلا میزان فروش خود را در مدت یاد شده 1.64‌میلیارد دلار برآورد کرده بود اما حالا این رقم را 1.48‌میلیارد دلار اعلام کرده است.

عرضه نسخه تحت وب اسکایپ
مایکروسافت نسخه بتای نرم‌افزار تلفن اینترنتی اسکایپ را در بریتانیا و آمریکا عرضه کرده است. کاربران با استفاده از این نسخه دیگر نیازی به نصب برنامه اسکایپ ندارند.کاربران تا پیش از این باید برای استفاده از برنامه اسکایپ یک بسته نرم‌افزاری را روی رایانه شخصی یا مک بارگذاری و نصب می‌کردند، اما از این پس تنها با مراجعه به محیط مرورگر می‌توانند این کار را انجام دهند. کاربرانی که از نسخه تحت وب اسکایپ استفاده کرده‌اند از قابلیت‌های آن اظهار رضایت کرده‌اند.


تعداد بازدید :  294