شماره ۵۸۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد
صفحه را ببند
راهکارهای ساده برای پس‌انداز کردن را بدانید
5 گام برای ثروت‌اندوزی

 شهروند| ثروت‌اندوزی کار سختی نیست اما نمی‌توان ادعا کرد به‌آسانی آب خوردن است. در اصل بنیاد ثروت اندوختن به عادت‌های هوشمندانه پس‌انداز کردن مربوط است. «وارن بافت»، میلیاردر مشهور آمریکایی که شرکت‌های متعددی در شاخه‌های گوناگون را مدیریت می‌کند، یک‌شبه به این ثروت دست نیافته است. هنگامی که صحبت از ثروتمند شدن است، چندعامل نقش اساسی در این فرآیند دارند اما هیچ‌کدام به اندازه صبر مهم نیست. در کنار صبور بودن، پس‌انداز مداوم و گوش به زنگ بودن برای سرمایه‌گذاری در فرصت‌های مناسب به شما کمک می‌کند خیلی سریع‌تر از آنچه تصور می‌کنید، ثروتمند شوید. علاوه‌بر آن راه‌های متعددی برای ثروتمند شدن وجود دارد که هم به تجربیات فرد می‌افزاید و همزمان ثروت او را نیز دوچندان می‌کند. در همین زمینه «لزلی‌تاین» که وکیل امور بدهی و کارشناس مصرف است، توصیه‌هایی را در وب‌سایت Credit.com به مشتریانش کرده است. او همچنین کتابی به نام «زندگی و بدهی» تالیف کرده که در آن برای رهایی از بدهی و ثروت‌اندوزی روش‌هایی ارایه شده است. به عقیده این کارشناس 5 گام مهم برای آغاز ثروت‌اندوزی و دورماندن از بدهی وجود دارد که با اتخاذ آنها می‌توان خیلی ساده ثروتمند شد:
 پس‌انداز را به تعویق نیندازید: هرچه زمان بیشتری برای پس‌انداز صبر کنید و آن را به تعویق بیندازید، به همان اندازه ضرر خواهید کرد. هرچه سریع‌تر فرآیند سرمایه‌گذاری و دریافت سود حاصل از آن را شروع کنید، زودتر می‌توانید به سود بیشتر دست یابید.
 از خطر کردن نهراسید: هرچه ریسک‌ها و خطرپذیری مالی شما بزرگتر باشد، پاداش و سود بزرگتری در انتظارتان خواهد بود. البته ریسک کردن در امور اقتصادی را نمی‌توان به همه توصیه کرد اما هرازگاهی خطر کردن در بازارهای مالی فرآیند ثروت‌اندوزی شما را سرعت می‌بخشد. قبل از آن‌که تصمیم بگیرید در بازار سهام سرمایه‌گذاری کنید یا سرمایه‌تان را برای یک ایده تجاری جالب هزینه کنید، بهتر است از ثبات وضع مالی خود اطمینان حاصل کنید تا با یقین کامل در این راه گام بردارید.
از شغل‌تان لذت ببرید: اگر در شغل‌تان تنها به دنبال کسب درآمد هستید، به سختی می‌توانید از کارتان لذت ببرید. فقدان خوشحالی در کار دستیابی به موفقیت شغلی را مشکل می‌کند و حتی مانعی برای ارتقای شما در محیط کاری به حساب می‌آید. سعی کنید هنگام انجام کار از آن لذت ببرید و به نکات مثبت آن فکر کنید یا در صورت امکان حتی شغل خود را تغییر دهید.
پول‌خردها را پس‌انداز کنید: ثروت‌اندوزی با پس‌انداز کردن شروع می‌شود. همه این نکته را می‌دانند اماگاهی اوقات یافتن راهی برای پس‌انداز بسیار مشکل است. راهی بسیار ساده و درعین‌حال مفید برای این کار پس‌انداز کردن اسکناس‌های پانصد، ‌هزار و دوهزار تومانی است. پس از هر خرید باقیمانده پول‌تان را در قلکی پس‌انداز کنید. در پایان ماه از مبلغ این پس‌انداز شگفت‌زده خواهید شد.
تخفیف بگیرید: هر زمان که قصد دارید کالای گرانبهایی بخرید (مانند خودرو یا وسایل خانگی) یا خدمتی را تجدید کنید (مانند اینترنت خانه) سعی کنید از بیشترین تخفیف ممکن استفاده کنید. لازم نیست حتما استاد چانه‌زنی باشید فقط به دنبال تخفیف باشید و قیمت پایین‌تر درخواست کنید. درخواست ساده برای کاهش قیمت به صرفه‌جویی در بودجه شما کمک می‌کند.


تعداد بازدید :  326