شماره ۵۸۱ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد
صفحه را ببند
مشکل سربازها دوباره ویترینی شد
جنگ برای رفتن زیر پرچم

شهروند| آن‌هایی که سربازی نرفتن پولادی را عامل اخراج خانمان‌برانداز او در بازی دراماتیک یک‌چهارم‌نهایی دوره گذشته جام‌ملت‌های آسیا دانستند، حالا احتمالا سوژه‌های بهتری هم برای دست انداختن سربازی نرفته‌ها دارند! ماجرا از چند هفته قبل شروع شد؛ وقتی در آخرین تصمیم نیروهای مسلح اعلام شد فوتبالیست‌هایی که کارت پایان خدمت آنها ابطال شده و پس از معرفی مجدد درحال حاضر سرباز هستند، اگر خود را معرفی کرده باشند و از شروع معرفی آنها 4 ماه خدمت برایشان به ثبت رسیده باشد می‌توانند در تیم‌های باشگاهی نیروهای مسلح بازی کنند. عزم کارلوس کی‌روش و افشین پیروانی برای ملاقات با مسئولان سازمان نظام وظیفه به قصد مشخص شدن تکلیف بازیکنان واجد شرایط خدمت سرباز، روی دیگر سکه است.
تصمیم کی‌روش و اصرار سازمان وظیفه
این 2 نفر آماده ریش گرو گذاشتن هستند تا شاید بتوانند مجوز بازیکنان سرباز ازجمله رفیعی و پولادی را بگیرند که تا این لحظه موفق نشده‌اند. سرهنگ فرهاد عرب، معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه دراین‌باره اولین جواب قاطعانه را داد:  «تا به این لحظه نه ما از مسئولان تیم‌ملی دعوت به‌عمل آوردیم و نه این‌که آنها تماسی با ما داشتند. درباره این بازیکنان 20 روز قبل اطلاعیه‌ای صادر کردیم. فعلا مجوز حضور آنها در تیم‌ملی صادر نشده است و فدراسیون فوتبال نیز هیچ درخواستی برای حل مشکل آنها به ما نداده است. برای ما قانون مهم است.»
مشکل حاد رفیعی
سازمان نظام وظیفه برای نشان دادن قدرتش، برگه اعزام به خدمت سروش رفیعی را صادر کرد. این بازیکن طی ماه‌های اخیر 4 بار به همراه مادرش در اداره نظام وظیفه حضور پیدا کرده و به همین خاطر این سازمان برگه اعزام به خدمت او را صادر کرده که اگر این بازیکن به آن توجه نکرد و در تاریخ مقرر اعزام نشد با مشکل دیگری به نام غیبت روبه‌رو شود. همچنین قرار بود سروش رفیعی دیروز همراه سرمربی تیم‌ملی به سازمان نظام وظیفه بروند اما عدم حضور آن‌ها، متولیان امر را حسابی عصبانی کرد. از طرفی سردار باران چشمه اعلام کرده سروش رفیعی از باشگاه تراکتورسازی به‌عنوان سرباز معرفی شده اما سران تیم تبریزی متفق‌القول گفته‌اند تمام فصل گذشته، یک‌بار هم او را در تبریز ندیده‌اند!
پولادی کجاست؟
بحث دوباره مطرح شده، مهرداد پولادی را هم که با هزاران زحمت به جای سربازی راهی جام‌ملت‌های آسیا شد، شامل می‌شود اما با وجود پیگیری‌های قبلی، معلوم نیست او درحال حاضر کجاست! کاش مسئولان، اگر هم ادعای قانون‌مداری دارند، برخوردی از ابتدا تا انتهای یکدست داشته باشند و تفاوت قایل نشوند.


تعداد بازدید :  316