شماره ۵۸۱ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد
صفحه را ببند
گلایه‌های‌ گابریل هافبک برزیلی پرسپولیس در گفت‌وگو با «شهروند»:
حق خانواده روستایی‌ام را هم ندادند!
به ایران آمدم پول درآورم، با یک صد دلاری به برزیل برگشتم

شهروند| یکی از معدود خریدهای خوب حمید درخشان در دوران حضورش در پرسپولیس فرناندو گابریل برزیلی بود؛ این‌هافبک خلاق و چپ‌پا اگرچه سبک بازی‌اش زیاد مورد توجه برانکو ایوانکوویچ قرار نمی‌گرفت ولی در مدت کوتاه حضورش در ایران توانست دل خیلی‌ها را ببرد. گابریل حالا به خاطر پرداخت نشدن مطالباتش از پرسپولیسی‌ها بسیار دلخور است و اعلام می‌کند دیگر به این تیم برنمی‌گردد.
وضع مالی خانواده‌ام خوب نیست
هافبک برزیلی گفت‌وگوی خود با «شهروند» را اینگونه آغاز می‌کند: «روزی که پیشنهاد باشگاه پرسپولیس به دستم رسید، واقعا خوشحال بودم. خانواده من در برزیل هرگز شرایط مالی خوبی ندارند و ما در یک روستای دورافتاده زندگی می‌کنیم. وقتی پیشنهاد مالی پرسپولیس را دریافت کردم، برای بازی کردن در ایران لحظه‌شماری می‌کردم برای این‌که بدرخشم و پول بگیرم و با آن پول برخی مشکلات خانواده‌ام را برطرف کنم. در همین راستا برای پرسپولیس هرگز کم نگذاشتم، جمجمه‌ام به خاطر پرسپولیس شکست، همه کار کردم تا بازیکن مثمرثمری باشم اما باشگاه حق مرا نداد و از این بابت بسیار ناراحتم. شاید باور نکنید ولی روزی که می‌خواستم از ایران به برزیل بیایم، ‌فقط یک صد دلاری در جیبم بود!»
به فیفا شکایت می‌کنم
گابریل صحبت‌هایش را اینطور ادامه می‌دهد:  «برای من درحال حاضر از هر چیزی بیشتر پول مهم است. نزدیک به یکسال در یک کشور غریبه رایگان بازی کردم و نمی‌دانم جواب خانواده‌ام را چه بدهم! جالب است زمانی که به بازیکنان حقوق هفتگی می‌دادند باز هم به من پولی پرداخت نکردند. حتی تادئو هم پولش را گرفت ولی حق خانواده‌ مرا ندادند. به‌هرحال دیگر دوست ندارم به این مسائل فکر کنم؛ من از طریق فدراسیون جهانی فوتبال پیگیر می‌شوم تا حقوقم را دریافت کنم. بارها به باشگاه فرصت دادم اما وقتی پیگیری نمی‌کنند، دیگر نمی‌توانم
صبر کنم.»
به کشورهای عربی می‌روم
گویا باشگاه فولاد خوزستان پیشنهاد خوبی به گابریل برای فصل بعد ارایه کرده است. او دراین‌باره می‌گوید: «مدیربرنامه‌هایم با فولاد درحال مذاکره است و واقعا هم پیشنهاد خوبی به من داده‌اند اما برای این‌که باز هم در ایران به فوتبالم ادامه دهم، تردید دارم. شاید باز هم بهترین عملکرد را ارایه دهم و پولم را ندهند، اینها مرا نگران می‌کند. فکر می‌کنم اگر در تیم‌های عربی مثل قطر به فوتبالم ادامه دهم، بهتر باشد. حداقل در این کشورها خیالم راحت است که حقم را نمی‌خورند!»
از برانکو ناراحت نیستم
از زمانی که برانکو ایوانکوویچ به ایران آمد، گابریل فرصت زیادی برای بازی کردن پیدا نکرد، این بازیکن در این‌خصوص هم توضیح می‌دهد: «هر مربی سلیقه خاص خودش را دارد. من از این بابت ناراحت نیستم و همیشه به نظر مربیانم احترام گذاشته‌ام و هر تصمیمی گرفته‌اند، پذیرفته‌ام. درباره برانکو نیز اینطور بود. امیدوارم او در ادامه کارش هم موفق باشد.»
میهمان‌نوازی مردم ایران
وی که دل پری از مسئولان پرسپولیس دارد، از مردم ایران تشکر می‌کند: «در تمام روزهایی که در ایران حضور داشتم، همیشه مردم ایران با من ارتباط خوبی برقرار کردند. از آنها ممنونم که در این مدت مرا مورد لطف خود قرار دادند. هواداران ایرانی فوق‌العاده‌اند. من تا به حال تجربه بازی جلوی ده‌ها‌هزار هوادار حاضر در ورزشگاه را نداشتم اما در ایران این اتفاق را دیدم. اگر دیگر به ایران برنگردم هم هرگز مردم ایران را از یاد نمی‌برم. آنها در میهمان‌نوازی استثناء هستند؛ این را من در کوچه و خیابان‌های تهران دیدم. حتی راننده تاکسی که مرا به تمرین می‌برد و به منزل می‌آورد،‌آدم میهمان‌نوازی بود ولی مدیران پرسپولیس اینگونه نبودند و دلیلش را نمی‌دانم! البته از حمید درخشان ممنونم، او تنها حامی من در پرسپولیس بود و از وقتی رفت،‌شرایط تغییر کرد.»


تعداد بازدید :  140