شماره ۵۸۱ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد
صفحه را ببند
راننده بدون گواهینامه شهرداری 50‌درصد مجرم شناخته شد
قرار مجرمیت کارگر شهرداری در پرونده قتل عابرپیاده

شهروند| كارگر شهرداري و راننده وانت حمل زباله، در مرگ يك عابرپياده مقصر شناخته‌شدند و بازپرس قرار مجرميت آنها را صادر كرد. ادامه تحقيقات در اين پرونده نشان داد كه كارگر شهرداري گواهينامه رانندگي نداشته است.
ساعت 9 صبح 16مهر ‌سال گذشته بود که قاضي كشيك قتل پایتخت در جریان یک حادثه مرگبار قرار گرفت. با حضور قاضي در صحنه قتل مشخص شد كه رهگذري در تعقيب و گريز كارگران شهرداري با راننده وانت جان خود را از دست داده‌است. خيلي زود تحقيقات در اين زمينه آغاز شد و ماموران به بررسي ماجرا پرداختند. تجسس‌هاي پليس نشان داد كه كارگران پيمانكار جمع‌آوري بازيافت منطقه 2 شهرداري پس از اينكه از راننده وانت غيرمجاز جمع‌آوري بازيافت مي‌خواهند تا بار خود را تخليه كند، راننده پا به فرار مي‌گذارد و كارگران شهرداري نيز به تعقيب وي مي‌پردازند.
پس از طي مسافتي ناگهان حادثه تلخ رخ مي‌دهد. وانت در مسير شمال به جنوب اتوبان چمران نمي‌تواند خودرو‌اش را كنترل كند و در حوالي پل مديريت واژگون مي‌شود. اما اين پايان ماجرا نبود، خودرو قبل از واژگوني با مرد 28ساله‌اي برخورد كرده و مرگ او را رقم زده بود. پس از اطلاع پليس و بازپرس از جزیيات اين حادثه خيلي زود راننده وانت كه از اين حادثه جان سالم به‌دربرده بود همراه 3 كارگر پيمانكار شهرداري بازداشت شدند.
با دستگيري متهمان، تحقيقات از اين افراد آغاز شد. راننده وانت جمع‌آوري ضايعات و زباله به ماموران گفت: «از چندي پيش ضايعات يكي از تالارهاي عروسي را جمع‌آوري مي‌كنم. روز حادثه هم براي جمع‌آوري ضايعات به ميدان ونك رفتم. وقتي وسايل را بار ماشين كردم از ترس پيمانكاران شهرداري چادري روي ماشين كشيدم اما در اين هنگام پيمانكاران سر رسيدند و من هم پا به فرار گذاشتم. براي فرار از دست آنها وارد اتوبان چمران شدم اما اين سه مرد چندين بار خودروشان را به ماشين من كوبيدند و قصد داشتند از اين طريق مرا متوقف كنند. آنها آن‌قدر به من نزديك شدند كه با گاردريل برخورد كردم و خودروام واژگون شد. وقتي از ماشين خارج شدم ماموران گفتند مرد 28 ساله‌‌اي چند متر آن طرف‌تر پس از برخورد با خودروي من داخل جوي افتاده و فوت كرده است. اما من مطمئنم با اين مرد برخورد نكردم و خودروي كارگران پيمانكار او را زير گرفته است.»
در ادامه تحقيقات يكي از كارگران پيمانكار شهرداري نيز در بازجويي‌ها گفت: «روز حادثه متوجه حمل ضايعات از سوي راننده وانت شديم و از او خواستيم تا زباله‌ها را تخليه كند اما او پا به فرار گذاشت و ما هم به دنبالش رفتيم تا اينكه كنترلش را از دست داد و خودرو واژگون شد و با عابر برخورد كرد. ما تنها به وظيفه‌مان عمل كرديم و با هيچ كسي هم تصادف نكرديم.»
با انجام تحقيقات هر  4متهم با دستور بازپرس به اتهام اخلال در نظم عمومي و تسبيب در قتل غيرعمد بازداشت شدند. تا اينكه در نهايت صبح ديروز قرار مجرميت متهمان از سوي بازپرس احمد بيگي صادر شد. به دستور بازپرس راننده وانت پيكان 50‌درصد و راننده خودروي شهرداري نيز 50‌درصد به خاطر بي‌احتياطي در رانندگي منجر به قتل عمدي مقصر شناخته شدند. همچنين در ادامه تحقيقات مشخص شد كه راننده خودروي شهرداري گواهينامه هم نداشته است. پرونده مجرمان پس از صدور كيفرخواست براي رسيدگي به دادگاه ارسال شد.


تعداد بازدید :  241