شماره ۵۸۱ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد
صفحه را ببند
روي‌خط‌خبر

حکم دادگاه برای مدیرمسئول و سردبیر «مردم‌ امروز»
ایسنا| وکیل‌مدافع مدیرمسئول روزنامه «مردم‌امروز» از محکومیت موکلش به جزای نقدی خبر داد. سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی اظهار کرد:  در مراجعه حضوری به شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران مطلع شدم که حکم پرونده «مردم امروز» صادر شده است.  او ادامه داد: براساس حکم صادره، احمد ستاری مدیرمسئول روزنامه به 2‌میلیون تومان جزای نقدی محکوم  و محمد قوچانی سردبیر این روزنامه تبرئه شد.  پرونده‌ روزنامه‌ «مردم امروز» با اعلام جرم دادستانی تهران و به اتهام توهین به مقدسات تشکیل شده بود که پس از برگزاری دادگاه، هیأت منصفه مطبوعات نظر خود را اعلام کرد. بر این اساس مدیرمسئول این نشریه با اکثریت آراء مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف دانسته نشد.

توزیع کارت کنکور از امروز
شهروند| کارت آزمون سراسری 94 از امروز توزیع می‌شود. کارت شرکت در آزمون سراسری 94 داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم‌تجربی، علوم‌انسانی، هنر و زبان‌های خارجی از، یکشنبه 17خرداد تا چهارشنبه 20خرداد روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org    قرار داده می‌شود.
حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش با اعلام این مطلب گفت: آزمون داوطلبان علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه، 21خردادماه، آزمون گروه هنر، عصر پنجشنبه 21خردادماه، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه، 22خردادماه و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در عصر جمعه 22خردادماه در 365 شهرستان و 463 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.
توکلی از امکان ثبت‌نام در دانشگاه پیام‌نور و موسسات غیرانتفاعی خبر داد و افزود: آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام آزمون موفق به اعمال بند موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه پیام‌نور نشده‌اند، می‌توانند با پرداخت مبلغ 80 هزار ریال (معادل  8هزار تومان) به‌صورت الکترونیکی به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب از طریق سایت سازمان سنجش و در قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به علامت‌گذاری بند فوق از تاریخ 17 لغایت 22خردادماه اقدام کنند. او درمورد نحوه انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد:  آن دسته از داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش در آنها براساس آزمون صورت می‌پذیرد، باید ضمن شرکت در آزمون، پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری و دریافت کارنامه برای انتخاب رشته به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.مشاور عالی سازمان سنجش در ادامه درمورد تعداد داوطلبان ثبت‌نام‌کننده اظهار کرد: باتوجه به آمار علاقه‌مندان به گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی از سایر گروه‌ها و همچنین تعداد داوطلبان ثبت‌نام‌کننده برای برگزاری آزمون سراسری 94، یک‌میلیون و 29‌هزار و 267 کارت شرکت در آزمون صادر شده است و آزمون نیز با این تعداد داوطلب برگزار می‌گردد.


تعداد بازدید :  319