شماره ۵۸۱ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   پرداخت يارانه دولت و حرکت خطوط كشتيراني| ولي‌ا... افخمي‌راد رئيس سازمان توسعه تجارت گفت:  خطوط كشتيراني در درياي خزر به مقصد روسیه و قزاقستان با يارانه دولتي به راه افتاده و از اين پس صادركنندگان مي‌توانند از برنامه مستمر و منظم اين خطوط بهره‌برداري كنند. وی افزود: با اين اقدام كالاهاي ساخت ايران در بازارهاي هدف با قيمت مناسبي ارایه و از قدرت رقابت برخوردار مي‌شوند.

 بن کارگری دوباره مشمول بیمه شد| ۱۱ ماه پس از ابلاغ توقف دریافت حق بیمه از بن نقدی کارگران؛ تأمین اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای خطاب به کارفرمایان، مصوبه شورایعالی کار را لغو و خواستار پرداخت دوباره حق بیمه بابت بن نقدی ۱۱۰هزارتومانی شد. این تصمیم تأمین اجتماعی با توجه به این‌که نمایندگان کارگری عنوان کرده بودند، پرداخت حق بیمه بابت بن نقدی تاثیری در وضع کارگران نخواهد داشت؛ به صورت مستقیم با مباحث درآمدی و تلاش این سازمان برای افزایش میزان درآمدهای بیمه‌ای مرتبط  است.

 چراغ سبز دولت به تصویب حق مسکن کارگران|‌ هادی ابوی فعال کارگری با اشاره به آخرین اخبار حق مسکن 40‌هزار تومانی کارگران، اظهار داشت: طبق گفته آقای ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، حق مسکن کارگران که در شورایعالی کار با افزایش 20‌هزار تومانی تصویب شده است، در هیأت دولت ابلاغ خواهد شد. وی افزود:  وزیر کار وعده کرده که با توجه به شرایط زمانی حق مسکن تصویب شود و این موضوع به‌طور کامل انجام خواهد شد.

  ۱۰۰‌میلیون کودک در کشاورزی جهان کار می‌کنند| در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی کار در ژنو با حضور علی ربیعی وزیر تعاون اعلام شد ۱۰۰‌میلیون کودک ۵ تا ۱۷ ساله در بخش کشاورزی دنیا مشغولند که در معرض مستقیم سموم و آفات کشاورزی هستند. فائو باید راه اثرپذیری کمتر از سموم را برای کودکان پیدا کند. در این نشست، نمایندگان 158 کشور جهان گرد هم آمدند تا درباره مسائل ویژه اقتصاد، کار، ایجاد مشاغل مناسب، و پیشنهاد برنامه‌های بودجه تصمیم بگیرند.

 آب نمک در برابر نفت خام ایران| جلیل سالاری قائم‌مقام سابق شرکت ملی پالایش و پخش دلایل شکست پروژه رویایی سوآپ نفت را توضیح داد و گفت:  آب نمک می‌خریدیم و به ازای آن نفت خام سبک ایران را تحویل می‌دادیم و به‌دلیل کیفیت پایین آنچه تحویل می‌گرفتیم، پالایشگاه‌ها بارها دچار توقف اضطراری شدند.

 


تعداد بازدید :  312