شماره ۵۸۱ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد
صفحه را ببند
15شرکت فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در صنعت گاز ایران اعلام آمادگی کردند
غول‌های گازی فرانسه پشت درهای ایران

شهروند| این روزها فضا برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی بیش از هر زمان دیگری آماده است. در روزهای پایانی هفته گذشته و در حاشیه اجلاس 167 اوپک غول‌های نفتی دنیا برای بازگشت به صنعت نفت ایران اعلام آمادگی کردند و روزگذشته در حاشیه کنفرانس جهانی گاز در پاریس، بزرگان صنعت گاز دنیا درخواست مشابهی را مطرح کردند.
 بر این اساس مدیران عامل ١٥ شرکت بزرگ فرانسه ازجمله توتال، تک نیپ، شیندلر، وینسی انرژی و...  در حاشیه کنفرانس جهانی گاز و جلسه با اتحادیه کارفرمایان فرانسه (MEDEF) برای حضور در صنعت گاز ایران به صورت مستقیم با مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران مذاکره کردند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران که برای حضور در کنفرانس جهانی گاز به فرانسه سفر کرده است، گفت:  این شرکت‌ها آمادگی خود برای حضور، سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه‌های مختلفی که در صنعت گاز ایران است را اعلام کردند. حمیدرضا عراقی با بیان این‌که این ملاقات‌ها در غرفه شرکت ملی گاز ایران و در نمایشگاه پاریس برگزار شد، افزود: در حاشیه کنفرانس جهانی گاز، شرکت نفت فرانسه و شرکت بوتاش ترکیه نیز با هیأت ایرانی مذاکره داشتند. وی تأکید کرد:  برگزاری جلسه با اتحادیه کارفرمایان فرانسه (MEDEF) نیز ازجمله برنامه‌هایی بود که از پیش هماهنگ شده بود. معاون وزیر نفت ادامه داد:  این اتحادیه شامل ١٠٠ شرکت بزرگ فرانسوی ازجمله توتال، ایرباس، چندین بانک بزرگ و شرکت‌های سرمایه‌گذار است که در حوزه انرژی، خطوط انتقال، ساخت پالایشگاه، ذخیره‌سازی و دیگر بخش‌های صنعت نفت و گاز حضور دارند. به گفته وی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران را در این جلسه که با هماهنگی سفارت ایران در فرانسه برگزار شده بود ارایه و در ادامه به پرسش‌های آنها در زمینه‌های مختلف پاسخ داده شد. عراقی یادآور شد:  شرکت ملی گاز ایران در نمایشگاه پاریس، ١٨پروژه بزرگ ازجمله خط نهم و یازدهم سراسری، ادامه خط هفتم سراسری، طرح‌های ذخیره‌سازی و... را برای سرمایه‌گذاری معرفی کرده است. مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که استقبال بسیار خوبی از حضور ایران در کنگره جهانی گاز و نمایشگاه شده است، تصریح کرد: در این جلسه‌ها روش‌های سرمایه‌گذاری BOO، BOT، سرمایه‌گذاری مستقیم و... به صورت کامل تشریح شد. کنفرانس جهانی گاز (WGC)‌ بزرگترین و مشهورترین گردهمایی فعالان صنعت گاز جهان است که حدود  4‌هزار نفر از بیش از ١٠٠ کشور دنیا را گرد هم می‌آورد.


تعداد بازدید :  119