شماره ۵۸۱ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد
صفحه را ببند
پیکر امیر معتمدی تشییع شد
...و چه هنگامه تلخی است وداع
معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال‌احمر در آرامگاه شهدای هفتم تیر آرام گرفت

حسام خراسانی| ساعت 9 صبح روز گذشته دانشگاه تهران با مرد 37ساله‌ای وداع کرد که به سادگی، صداقت و صمیمیت شهره بود. پیکر امیر معتمدی (فرزند شهید غلامعلی معتمدی، از شهدای هفتم تیر) میان دستان دانشجویان و جوانان و با همراهی مسئولان کشوری تشییع شد. مسجد دانشگاه تهران پر شده بود از جوانان دانشجو و عضو هلال احمر و همین مورد نشانی از روحیه بانشاط و پویای مرحوم معتمدی بود. دیروز، 16خرداد، روز وداع با دانشجوی فعال دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران در دهه هفتاد، روز وداعِ جوانان جمعیت هلال‌احمر با مدیر همیشه خندان خود لقب گرفت.
حُزن تمام‌نشدنی
مراسم تشییع دکتر معتمدی از مسجد دانشگاه تهران آغاز شد و پس از قرائت فاتحه، آیت‌الله محقق داماد بر پیکر این مرحوم نماز خواند و امیر معتمدی میان اشک‌های همکاران و دوستان و بر فراز دستان همکلاسی‌ها و همکاران از مسجد دانشگاه تهران تشییع و پس از عبور از دانشکده علوم پزشکی و دانشکده حقوق از مقابل درب اصلی دانشگاه تهران به سمت قطعه شهدای ۷۲ تن بهشت زهرا (شهدای هفتم تیر) بدرقه و مراسم خاکسپاری در آرامگاه 72تن برگزار شد. معتمدی پس از 34‌سال دوری از پدر در جوار او آرام گرفت و همراهانش را با حزنی تمام ناشدنی تنها گذاشت.
حضور مسئولان
علاوه بر حضور پرشور دانشجویان، جوانان، دوستان و همکلاسی‌های قدیم مرحوم معتمدی، تعدادی از مسئولان سیاسی و چهره‌های دانشگاهی نیز حضور داشتند. حسین فریدون نماینده رئیس‌جمهوری، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علوی وزیر اطلاعات، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی، امیرمحسن ضیایی رئیس جمعیت هلال‌احمر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهوری، وحید قبادی دانا رئیس سازمان جوانان هلال احمر، ضیاء‌هاشمی معاون وزیر علوم، حجت‌الاسلام دعایی و جمعی از فعالان سیاسی، دانشگاهی و رسانه ازجمله مرتضی نبوی، علیرضا زاکانی، سیدهادی خامنه‌ای، موسوی لاری، مصطفی معین، محسن آرمین، محمدرضا خاتمی، علی شکوری‌راد، فرزند شهید بهشتی، عبدالرسول وصال مدیر مسئول روزنامه شهروند، مدیرعامل ایسنا و جمعی از اعضای انجمن‌های اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی جامعه پزشکی و ... حضور داشتند.
پیام‌های تسلیت
در پی درگذشت دکتر معتمدی، رئیس جمهوری، رئیس مجلس، رئیس دولت اصلاحات، یادگار امام(ره)، رئیس جمعیت هلال‌احمر، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر، رئیس جهاد دانشگاهی، معاونان رئیس‌جمهوری، جمعی از وزرا و فعالان سیاسی و دانشگاهی و نمایندگان مجلس پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای صادر کردند.
به گزارش سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر تاداترو کونوئه، رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و الحاج اس‌سی دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر هم در پیامی مشترک درگذشت معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال‌احمر را تسلیت گفتند. در متن این پیام آمده است:  «با اندوه و تاسف با خبر شدیم جناب آقای امیر معتمدی یکی از کارکنان جمعیت هلال‌احمر روز گذشته در ماموریت کاری به صلیب‌سرخ ایتالیا فوت شده است و به همین مناسبت این نامه را به منظور ابراز همدردی خالصانه خود با شما می‌نویسیم. از دست دادن جناب آقای معتمدی عمیقا همه ما را در مجموعه فدراسیون و به‌خصوص همکارانی که در این دوره آموزشی در ایتالیا جناب معتمدی را همراهی می‌کردند در غم بزرگی فرو برد. از طرف فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، آرزومندیم پیام همدردی خالصانه ما را به خانواده جناب آقای معتمدی و تمامی همکاران و همراهان وی در جمعیت هلال‌احمر ایران برسانید. در این لحظات سخت شما را فراموش نکرده‌ایم و به یاد شما هستیم. با احترام و خلوص فراوان.»
مراسم‌های یادبود
مراسم ترحیم مرحوم معتمدی از طرف خانواده ایشان امروز ۱۷ خرداد از ساعت ۱۸ تا 30:  19 در مسجد نور برگزار می‌شود. مجلس دیگری هم از سوی جهاد دانشگاهی، جمعیت هلال‌احمر و دانشگاهیان فردا ۱۸ خرداد از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در مسجد دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. همچنین مراسمی هم  روز پنجشنبه ۲۱ خرداد از ساعت ۱۱ تا 30:  12 در مسجد امام خمینی(ره) شهرستان بروجرد برگزار می‌شود.
کار و زندگی جهادگر جوان
مرحوم معتمدی عمر کوتاه خود را با کارنامه گرانبها و زرین به پایان رساند. امیر معتمدی 25 مرداد 1356 در خانواده‌ای مذهبی و تحصیلکرده به دنیا آمد؛ او فرزند مهندس شهید غلامعلی معتمدی و دکتر اشرف بروجردی نماینده اسبق مجلس و فعال سیاسی است؛ امیر معتمدی خواهرزاده دکتر علاءالدین بروجردی نماینده مجلس شورای اسلامی و همسر مریم عباسی‌نژاد بود. کمتر از 4‌سال داشت که پدرش  در بمبگذاری هفتم تیر به مقام رفیع شهادت دست یافت. دوران کودکی و نوجوانی او با 8‌سال جنگ تحمیلی همراه شد. امیر معتمدی، دانش‌آموز ممتاز دبیرستان نیکان تهران در‌سال 1374 در رشته پزشکی دانشگاه تهران آغاز به تحصیل کرد. امیر که ادبیات شهادت را به خوبی می‌شناخت، دوران دانشگاهی خود را نیز به ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی پرداخت.
دبیر کانون یادآوران هفتم تیر، از موسسان کانون قرآن و عترت، سردبیر نشریه گل نرگس و مجری بزرگداشت‌های شهدای دانشجوی پزشکی در انجمن اسلامی، ازجمله فعالیت‌هایی است که تحت هدایت مستقیم و غیرمستقیم او صورت پذیرفت. به گفته همراهان معتمدی، بخش زرین دیگر زندگی او مربوط به تلاش خالصانه در عرصه فرهنگی و پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران است؛ رویکرد او در جهاد دانشگاهی جذب دانشجویان نخبه بود. دکتر معتمدی همچنین پایه‌گذار اردوهای جهادی سلامت‌محور در جهاد دانشگاهی و کمک به محرومان و مستضعفان بود و در این راستا جزو بنیانگذاران جشنواره «مهر باران» به حساب می‌آمد. او در جایگاه معاونت آموزشی و پژوهشی در سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر نیز منشأ تحول و نوآوری‌های مختلفی بود؛ کمپین نوروز ٩٤ با عنوان «ظریف برانیم، بی‌گدار به جاده نزنیم»، تحول در اجرای طرح‌های سحر، برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد، برگزاری نشست بین‌المللی نقش جوانان در سلامت پس از بلایا در تهران، نمونه‌ای از فعالیت‌هایي است که با مشارکت این بزرگوار صورت گرفته است.

پیام تسلیت ناصر چرخساز، رئیس سازمان امدادونجات
کام خدمتگزاران هلال‌احمر تلخ شد
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون               
خبر ناگهانی درگذشت دکتر امیر معتمدی، معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر ایران و فرزند شهیدغلامعلی معتمدی موجب تالم و تاثر گردید.  این مصیبت وارده در ایام پربرکت شعبانیه کام تمامی خدمتگزاران خدوم جمعیت هلال‌احمر را تلخ نمود.  امید است حضرت ولیعصر(عج) خود پشتیبان ایشان در این سفر بی‌بازگشت باشد. ضمن عرض تسلیت به خانواده آن مرحوم و اعضای جمعیت هلال‌احمر از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.

پیام تسلیت علی منتظری، رئیس پژوهشکده علوم‌بهداشتی
غم بی‌پایان
حضور سرکار خانم دکتر اشرف بروجردی
درگذشت جانسوز جهادگر متعهد دکتر امیر معتمدی عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی غمی بی‌پایان بر دل‌ها نشاند. این مصیبت را به سرکار عالی و همسر گرامی ایشان و بشیر عزیز صمیمانه تسلیت می‌گویم. اکنون که امیر ما با کارنامه‌ای درخشان و انقلابی به پدر شهید و بزرگوارش ملحق شده است، برای او طلب مغفرت و رحمت و برای شما و خانواده محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می‌نمایم.

پیام تسلیت محمدرضا عارف، عضو شورایعالی جمعیت هلال‌احمر
پرورش‌یافته پدر
سرکار خانم دکتر اشرف بروجردی
درگذشت نابهنگام فرزند برومند و فرهیخته‌تان دکتر امیر معتمدی موجب اندوه و تالم فراوان شد. آن مرحوم در طول خدمت‌شان در سازمان جوانان هلال‌احمر و در جهاد دانشگاهی به‌خوبی نشان داد پرورش‌یافته پدر والامقام‌شان شهید غلامعلی معتمدی و سرکار عالی است. ان‌شاءالله این خدمات ارزنده، ره‌توشه‌ای برای مرحوم امیر عزیز در جوار باری تعالی باشد. اینجانب به رسم ادب و احترام این ضایعه دردناک را به جنابعالی و خانواده‌های شریف معتمدی و بروجردی تسلیت عرض نموده، غفران واسعه الهی را برای آن فقید سعید و صبر جمیل و طول عمر با عزت برای شما و عموم بازماندگان از درگاه حضرت حق مسألت دارم.

پیام تسلیت کیوان مجیدزاده، رئیس پژوهشکده سرطان پستان
بهار نیمه‌تمام
به پاس بیش از دو دهه تلاش خالصانه و خستگی‌ناپذیر دکتر امیر معتمدی… او که بهار عمر کوتاه اما ارزشمند و پربرکتش را در مهد علم و در مسیر حرکت شهدا و امام شهیدان و با هدف احیای آرمان‌های بلند اسلام ناب محمدی(ص) گذرانید و اکنون آخرین بهار عمر گرانقدرش را نیز نیمه‌تمام گذاشت و با لبیک به ندای «ارجعی الی ربک» در آخرین مناجات عاشقانه با معبودش در آستانه نیمه شعبان، مهر تأیید دیگری بر انتظار سبزش نهاد و با استقبال گرم ابوی شهیدش به قافله شهیدان و سرو قامتان پانزدهم خرداد و امام عاشقان پیوست.

 


تعداد بازدید :  779