شماره ۵۸۱ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد
صفحه را ببند
اخبار كوتاه


با پخش تریلر فیلم‌ «پل جاسوسان» برای نخستین‌بار تام هنکس در فیلم جدید استیون اسپیلبرگ دیده شد.

فیلم بعدی جکی چان با عنوان «بیگانه» در ماه اکتبر کلید می‌خورد.

شهرام ناظری(فیلم ایران برگر)، همایون شجریان (فیلم آرایش غلیظ)، علیرضا قربانی (سریال‌های سال‌های ابری و پرده‌نشین)، علی لهراسبی (سریال همه چیز آنجاست) و رضا یزدانی (فیلم متروپل) نامزدهای بخش بهترین ترانه فیلم و سریال جشن «حافظ» اعلام شدند.

شبکه الکوثر امروز یکشنبه 17 خرداد ساعت 20 تا 45: 20 میزبان احمدرضا درویش، کارگردان مطرح کشورمان خواهد بود تا درباره فیلم تاریخی – مذهبی «رستاخیز» جدیدترین اثرش که به‌زودی در سینماهای ایران روی پرده می‌رود، صحبت کند. مجری این برنامه لیث ترابچی است.

در انتخابات اخیر فیاپف که در شهر کن برگزار شد، مجمع عمومی فدراسیون بین‌المللی تهیه‌کنندگان فیلم برای بار دوم محمد مهدی عسگرپور را به‌عنوان عضو هیأت رئیسه و نایب‌رئیس با تمرکز بر قاره آسیا برگزید. فیاپف فدراسیونی متشکل از
 ۲۲ کشور از ۵ قاره جهان است. این اتحادیه تنها سازمان سینمایی و تلویزیونی است که شبکه جهانی را نمایندگی می‌کند و این سازمان مسئولیت رعایت حقوق تجاری و معنوی آثار سینمایی و تلویزیونی را عهده‌دار است.

خالو قنبر راستگو، میراث‌دار آواها و نواهای هرمزگان آغازگر جشنواره‌ موسیقی «آیینه‌دار» خواهد بود.

«ته خط» یکی از آخرین ساخته‌های منوچهر ‌هادی است که آن را براساس فیلمنامه‌ای از امیر عربی جلوی دوربین برده است. این فیلم از محصولات گروه فیلم و سریال شبکه یک سیماست که به تهیه‌کنندگی مشترک وحید سعیدی و سیدعلیرضا میرزا مصطفی تهیه و تولید شده است.

جلسه نقد و بررسی رمان چال با حضور اسدالله امرایی؛ مترجم، حسن محمودی؛ نویسنده رمان «روضه نوح» که این روزها
 سر و صدای زیادی در ویترین ادبیات کشور داشته است و فرهاد خاکیان دهکردی؛ نویسنده رمان «پیشانی شکسته مجسمه‌ها» و از منتقدان جوان ادبیات داستانی، امروز (17 خرداد) برگزار می‌شود.رمان چال به‌تازگی از سوی نشر پیدایش منتشر و روانه بازار شده است. این رمان در حیطه ادبیات کارگری جای می‌گیرد و در آن روایتی از زندگی کارگران و گرفتاری‌های اقتصادی و اجتماعی آنها ارایه شده است. علی دهقان از روزنامه‌نگارانی است که بعد از خرداد 1376 کار در روزنامه‌های منتقد را آغاز کردند. جلسه نقد«چال»، ساعت 7 عصر در کتاب اکباتان(فاز دوم شهرک اکباتان- بین بلوک 13 و 15) برگزار می‌شود.

کتاب «عشق سال‌های غم» نوشته حنیف قریشی که با ترجمه نیکی کریمی توسط انتشارات افراز منتشر شده است، در کمتر از یک ماه به چاپ دوم رسید.

عبدالله کوثری به تازگی ترجمه تازه‌ای از کارلوس فوئنتس با عنوان «نبرد» منتشر کرده است.

گیتار جان لنون که پس از 50‌سال در یک مغازه اشیای دست دوم پیدا شده بود، به حراج گذاشته می‌شود. اصالت این گیتار با تطبیق دادن شماره سریال و مشاهده عکس‌ها و فیلم‌هایی که از جان لنون حین نواختن گیتار موجود بود، توسط اندی بابیک تأیید شده است.
این گیتار احتمالاً به مبلغی بیش از 600‌هزار پوند در یک حراجی که در ماه نوامبر 2015 در کالیفرنیا برگزار می‌شود، به فروش خواهد رسید.

 


تعداد بازدید :  407