شماره ۵۸۱ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

 منفعت قرارداد آتی کنجاله سویا برای صنعت دامداری| مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران معتقد است چنانچه قرارداد آتی کنجاله سویا به کاهش قیمت تمام‌شده محصول منتهی شود، می‌تواند منافع مصرف‌کننده و تولید‌کننده را دربرداشته باشد. سعید سلطانی‌سروستانی در آستانه راه‌اندازی معاملات قراردادهای آتی کنجاله سویا در بورس کالا گفت: افزایش شفافیت برای دو طرف عرضه و تقاضا همواره به تسهیل معاملات منتهی می‌شود. با شفاف‌شدن واقعی در بلندمدت بازار محصولات دامی و کشاورزی سالم و منسجمی را شاهد خواهیم بود.
 حقیقی‌ها میدان‌دار بورس در اردیبهشت| در دومین‌ماه بهار امسال حقیقی‌ها ۶۰‌درصد و حقوقی‌ها ۳۹‌درصد سهم و حق‌تقدم در بورس خریداری کردند و در مقابل حقیقی‌ها فروشنده ۵۹‌درصدی و حقوقی‌ها ۴۰‌درصدی در بازار سهام بودند.  شاخص کل نیز در دومین ماه بهار امسال با 3314 واحد کاهش معادل 4.94‌درصد افت داشت و در پایان این ماه به رقم 63703واحد رسید.
 سود صورت مالی بانک‌ها واقعی نیست| یک حسابرس معتمد بورس از عملکرد مالی برخی بانک‌ها برای شناسایی سود موهوم در پایان ‌سال انتقاد کرد. غلامحسین دوانی با اشاره به فرآیند سودسازی بانک‌های بورسی در صورت‌های مالی گفت: با بررسی صورت‌های مالی این بنگاه‌ها به خوبی می‌توان دریافت که اغلب سود‌های شناسایی‌شده در صورت‌های مالی بانک‌ها واقعی نیست. برای یافتن سرنخ این سودسازی‌ها می‌توان به نحوه ارایه تسهیلات و استمهال آن با شرایط وام جدید اشاره کرد.


تعداد بازدید :  220