شماره ۵۸۱ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

افزایش 5.2‌میلیارد دلار به بدهی دولت آرژانتین| یک قاضی دادگاه آمریکا به دولت آرژانتین دستور داده 5.2‌میلیارد دلار به500 وام‌دهنده خود بپردازد. این درحالی است که دولت این کشور بدهی خود را در موعد مقرر پرداخت نکرده است. (بیزینس اینسایدر)
کانادا و مکزیک در پی تحریم تجارت آمریکا| مکزیک و کانادا خواهان برگزاری جلسه‌ای در سازمان جهانی تجارت شده‌اند تا آمریکا را تحریم کنند. این حرکت در پی قوانین برچسب‌زنی گوشت‌های آمریکایی شکل گرفته که به گفته دو کشور در حق آنان تبعیض شده است. سازمان جهانی تجارت هم‌اکنون از مکزیک و کانادا حمایت کرده است.( بی‌بی‌سی)
افزایش ۲‌درصدی قیمت نفت| قیمت نفت بلافاصله پس از تصمیم اوپک به حفظ سطح موجود، افزایش یافت، چراکه فعالان بازار تلاش می‌کردند کاهش‌هایی را که از روز چهارشنبه شروع شده بود،جبران کنند. هر بشکه نفت برنت 1.28 دلار افزایش یافت و 63.31 دلار فروخته شد.  (رویترز)
سقوط طلا در هفته گذشته| قیمت طلا طی هفته گذشته کاهشی ۱۸.۷۵ دلاری را ثبت کرد. با انتشار آمارهای اقتصادی قوی آمریکا که انتظار برای نرخ بهره بانکی این کشور در‌ سال جاری را تقویت کرد هر اونس طلا 1.2‌درصد کاهش یافت و به کمترین قیمت از 19مارس برابر 1162.35 دلار در هر اونس رسید اما پس از آن بالا رفت و 1171.94 دلار معامله شد. (رویترز)
 کمک ایران به کا هش سوءتغذیه در جهان| گزارش جدید فائو نشان می‌دهد ایران در جمع ۷۲ کشوری قرار دارد که موفق به تحقق اولین هدف توسعه هزاره ملل متحد مبنی‌بر به نصف ‌رساندن نسبت جمعیتی افراد دارای گرسنگی شدید یا سوءتغذیه شده‌اند. 29کشور نیز به هدف بلند پروازانه‌تری که در مجمع جهانی غذا در ‌سال1996 به آن متعهد شدند، یعنی به نصف رساندن تعداد دقیق افراد دچار سوءتغذیه، دست پیدا کرده‌اند. (سازمان فائو)


تعداد بازدید :  293