شماره ۵۸۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد
صفحه را ببند
به کمپین داداش ِ فروغ بپیوندید

شهرام شهيدي طنزنویس

دیروز روز جهانی محیط‌زیست بود. در جهان همه برای بزرگداشت این روز دست به اقداماتی می‌زنند. در ایران نیز اقدامات ارزنده‌ای برای نگهداری از محیط‌زیست و بزرگداشت روز جهانی آن انجام می‌گیرد که ما جهت تنویر و تشویش افکار عمومی بخشی از آنها را بازگو می‌کنیم:   
1- برای برگزاری نشست‌های محیط‌زیست به منظور پیدا کردن راهکارهای  مفید جهت  جلوگیری از تخریب محیط‌زیست ابتدا باید محل مناسبی پیدا کرد. لذا بولدوزرها بوستان جنگلی را فورا تخریب و نسبت به قطع  انبوه درختان کهنسال اقدام نموده و  ظرف مدت کوتاهی ساختمان موردنظر ساخته و در اختیار مدافعان محیط‌زیست قرار گرفت تا در نشست‌های آتی با قطع درختان کهنسال مخالفت شود.  
2- بر هر شهروند ایرانی لازم و شایسته است که اگر دید اقدامی ضد محیط‌زیست انجام می‌شود فورا به جای دخالت در کار نیروهای دوره دیده و اعتراض بی‌مورد و توقف بی‌جا که از قدیم گفته‌اند مانع کسب است  و دخالت در کار ماموران معذور، گوشی تلفن همراهشان را در آورده و با انداختن عکس -  ترجیحا خودانداز  – و پخش آن در شبکه‌های مجازی از قبیل فیس‌بوک و  واتس آپ با عاملان تخریب به شدت برخورد نمایند.
3- جهت جلوگیری از شکار حیوانات و حیوان آزاری شما می‌توانید کمپین اعتراض تشکیل دهید. بعد در شبکه‌های مجازی تلگرام و وایبر گروه مدافعان حقوق حیوانات را تشکیل دهید و برای شناخت بیش‌تر با اعضا و همدلی و همزبانی با آنها یک نشست صمیمانه در کافه رستورانی ترتیب دهید و سرانجام از دل این همه فعالیت جانسوز همسر آینده خود را انتخاب کرده و به امر خیر ازدواج روی بیاورید .
4- با پیوستن به کمپین «داداش فروغ» جهت جلوگیری از ضدیت با محیط‌زیست هر چه زباله و نخاله و آشغال در خانه دارید در محیط‌زیست رها کنید زیرا فروغ فرخزاد مدعی شده بود برادرش شفای باغچه را در انهدام باغچه می‌دانست و بنابراین از دیدگاه برادر شادروان فروغ بهترین راه برای شفای حیوانات و رودخانه‌ها و دریاچه‌ها و جنگل‌ها  همانا نابودی همه آنهاست.
5- دولت قبلی یکی از بزرگترین فعالان در زمینه جلوگیری از تخریب و فرسایش محیط‌زیست بود. روش منحصربه‌فرد دولت قبل در این موضوع گران‌تر کردن اجناس بود. همان‌طور که می‌دانید اولین شاخصه زندگی مرفه تولید زباله بیش‌تر است که بزرگترین دشمن محیط‌زیست است. بنابراین وقتی دولت باعث گرانی اجناس می‌شود درواقع از تولید زباله بیش‌تر جلوگیری می‌شود که همین یعنی محافظت از محیط‌زیست  .
6- بستن و تعطیلی مطبوعات نیز یکی از مهم‌ترین و کاراترین روش‌های حفاظت از محیط‌زیست در ایران است. به جای این‌که روزانه کلی درخت قطع و در طی پروسه وقت‌گیر و هزینه‌بری تبدیل به کاغذ شود و روزنامه بشود و در آن در مورد مضرات قطع درخت و عدم کشتار حیوانات مطلب نوشته شود و بعد از چاپ هم دور ریخته شود، از همان سرچشمه جلوی موضوع را می‌گیریم و روزنامه را تعطیل می‌کنیم که درختی قطع نشود .
7- بهترین جا برای نشان دادن اعتراض به یک موضوع حضور در همان محل است. لذا همگی یک روز جمعه بلند شوید سماور و هندوانه و ظروف یک بار مصرف پلاستیکی و بطری‌های نوشابه و ... و زغال و قلیان و خلاصه هرچه لازم است را بردارید و دسته‌جمعی بزنید به دل طبیعت و به شاخه درختان تاب ببندید و پوست هندوانه را چون کود است و به طبیعت برمی‌گردد را شوت کنید در دل رودخانه و چندتایی هم کبک و قرقاول و اگر گیرتان نیامد پلنگ که دم دست است شکار کنید و ظهر که شد بعد از تناول کباب از گوشت شکار، بیانیه‌ای در باب لزوم حفاظت از محیط‌زیست صادر کنید. اصولا اگر رودخانه‌ای نباشد ما آشغال تو چی بیندازیم؟ اگر کفتار نباشد ما چه حیوانی را شکنجه کنیم و دنبال پرایدمان بکشیمش؟‌هان؟


تعداد بازدید :  246