شماره ۵۸۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد
صفحه را ببند
استارتی امیدوار‌کننده برای جام‌جهانی 2018
کاهش 3 ساله میانگین سنی تیم ملی

شهروند| تیم‌ملی کار خود را در دوره جدیدی آغاز کرده و کی‌روش نیز با ارایه لیست 26 نفره خود از نام‌هایی رونمایی کرده که شاید هرکدام بتوانند با درخشش در اولین بازی‌های ملی خود سرمربی پرتغالی را روسفید کنند.
رونمایی از سورپرایزهای کی‌روش
کارلوس کی‌روش، مدتی قبل از حضور برخی بازیکنان جوان به‌عنوان سورپرایز در لیست جدید تیم‌ملی خبر داده بود. بعد از برگزاری 2 مینی‌کمپ و بررسی وضع پدیده‌های لیگ چهاردهم،‌ درنهایت سرمربی پرتغالی به 26 بازیکن برای حضور در دیدار تدارکاتی مقابل ازبکستان و رویارویی با ترکمنستان در اولین گام از مقدماتی جام‌جهانی 2018 اعتماد کرد. حضور بازیکنانی همچون عزت‌اللهی،‌ محمدی، ترابی،‌ اخباری،‌ پورقاز،‌ طارمی و کنعانی‌زادگان که می‌توانند اولین بازی ملی خود را در مسابقات پیش‌رو انجام دهند،‌ باعث شد قول کی‌روش را عملی شده بدانیم.
کاهش 3 ساله میانگین سنی
با گذری در لیست جدید تیم‌ملی به نکات جالب و البته امیدوار‌کننده‌ای دست پیدا می‌کنیم. میانگین سنی بازیکنان حاضر در این لیست نسبت به جام ملت‌های آسیا که آخرین مسابقات رسمی ایران بوده، 3‌سال کاهش یافته است. البته کی‌روش در این میان با محدودیت‌هایی نیز همچون منع استفاده از بازیکنان سرباز و مصدومیت بازیکنانی چون صادقی،‌ دژاگه و جهانبخش هم برخورده است اما با این وجود کاهش 3‌سال از این میانگین سنی می‌تواند خبر خوشی برای فوتبال ایران باشد.
محمدی:  کی‌روش می‌خواهد بازیکن بین‌المللی بسازد
اکبر محمدی،‌ کارشناس فوتبال درباره لیست جدید تیم‌ملی به «شهروند» می‌گوید: «با توجه به میانگین سنی بالای مجموعه فوتبال ایران نیاز به تغییراتی در تیم‌ملی از این نظر نیز دیده می‌شد. البته این‌که کاهش سن بازیکنان به یک باره اتفاق بیفتد یا طی یک پروسه ایجاد شود، بستگی به استراتژی سرمربی تیم‌ملی دارد،‌ اگرچه در برخی مواقع نیز محدودیت‌ها دست کی‌روش را بسته است. در کل بازیکنان برای حضور در تیم‌ملی به 4 دسته تقسیم می‌شوند که‌ درصد استفاده از آنها به نظر سرمربی بستگی دارد.» وی همچنین می‌افزاید: ‌«یکسری بازیکنان هستند که قابلیت بازی در اروپا را دارند،‌ دسته دوم در لیگ‌های آسیایی بازی می‌کنند، دسته بعدی بازیکنان نخبه ملی ما هستند که با وجود قابلیت‌هایشان در ایران بازی می‌کنند و دسته آخر هم نخبه‌های لیگ هستند که آنها را به‌عنوان پدیده می‌شناسیم. در لیست جدید کی‌روش این دسته آخر بسیار پررنگ‌تر هستند اما قطعا برای مسابقات سطح بالاتر از مقدماتی جام‌جهانی آن هم در گروهی که تیم‌هایی مثل ترکمنستان،‌ عمان،‌ هند و گوام قرار دارند،‌ از بازیکنان بین‌المللی بیشتری استفاده خواهد شد. کی‌روش هم سعی می‌کند تا جام‌جهانی بعدی بازیکنان زیادی در سطح بین‌المللی تربیت کند.»


تعداد بازدید :  281