شماره ۵۸۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   سبد ویژه غذایی رمضان به ۲‌میلیون کارگر| به‌زودی۱.۵تا۲میلیون کارگر بسته‌های غذایی و معیشتی ماه مبارک رمضان را از کارفرمایان خود دریافت می‌کنند اما نمایندگان کارگران می‌گویند دولت اگر بخواهد می‌توان این کمک‌ها را برای۱۳میلیون کارگر ارایه کرد.

   کارشکنی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات 50 میلیونی| محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه در پاسخ به این سوال که ظاهرا هنوز برخی از بانک‌های عامل (25 بانک) تمایلی به پرداخت تسهیلات بافت فرسوده از خود نشان نمی‌دهند، گفت:  بانک‌ها‌ موظف هستند که تسهیلات بافت‌های فرسوده را از منابع داخلی پرداخت کنند اما برخی از بانک‌ها برخلاف این ابلاغیه ادعا می‌کنند که نمی‌توانند این تسهیلات را از منابع داخلی تأمین کنند. بانک ملی هم باوجود اعلام سهمیه ولی در مرحله اجرای شعب استان‌ها کارشکنی می‌کنند و حتی بخشنامه‌های خود را نیز نادیده می‌گیرند.

   کنترل صادرات گاز ایران به ارمنستان در دست روسیه| ارمنستان قصد دارد 41 کیلومتر از یک خط لوله صدور گاز ایران را که در خاک این کشور قرار دارد، به شرکت گازپروم روسیه واگذار کند. این تصمیم موجب خواهد شد که کنترل کامل مسیرهای عرضه گاز به ارمنستان در اختیار مسکو قرار گیرد.

   چک‌های بانکی به تدریج جمع‌آوری می‌شود| بانک مرکزی چک جدیدی طراحی کرده که به‌زودی جایگزین چک‌های فعلی بانکی می‌شود. یکی از برنامه‌های بانک مرکزی برای ساماندهی وضع چک‌ها و کاهش میزان چک‌های برگشتی، بعد از راه‌اندازی سامانه چکاوک و صیاد، متحد‌الشکل شدن همه چک‌ها بود. بر این اساس چک‌هایی که تاکنون توسط بانک‌ها و در اشکال مختلف صادر می‌شد، توسط بانک مرکزی و به یک شکل واحد منتشر خواهد شد.


تعداد بازدید :  221