شماره ۵۸۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره):
اعتدال را از امام(ره) آموخته‌ایم
با وحدت، اتحاد و انسجام ملی از مشکلات عبور می‌کنیم

رئیس‌جمهوری در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، با تأکید بر این‌که «مردم ما راه امام و خط امام را رها نخواهند کرد»، اظهار کرد: گرچه حادثه رحلت امام بس سنگین و غمناک برای همه عاشقان؛ ملت ایران، مسلمانان و آزادیخواهان جهان بود، اما خداوند عنایتی به این نظام، انقلاب و مردم کرد و در فاصله کمتر از 24 ساعت، خلف صالح آن امام؛ رهبر معظم انقلاب، پرچم مسئولیت این نظام را بر دوش گرفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که در اجتماع بزرگ مشتاقان حضرت امام در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که «اعتدال و امید را از امام راحل آموخته‌ایم»، گفت:  اگر امام نگفته بود میزان، رای ملت است، دشمنان، انقلاب را از ما می‌گرفتند. روحانی با تأکید بر این‌که ملت ایران می‌تواند انواع توطئه‌ها علیه خود را به شکست نهایی بکشاند، خاطرنشان کرد: امروز می‌بینیم برخی حکومت‌ها با استفاده از درآمدهای سرشار خدادادی، پول نفت را به سلاح مخرب تبدیل کرده و آن را علیه ملت مظلومی چون یمن بکار می‌برند، این نشان می‌دهد که ما باید بیش از هر زمان دیگر بیدار و هوشیار باشیم. روحانی با تأکید بر این‌که دولت با حمایت ملت بزرگ ایران و هدایت‌های مقام معظم رهبری از همه مشکلات عبور خواهد کرد، تصریح کرد:  در طول 6 ماه گذشته که دشمنان با توطئه خود، قیمت نفت را به کمتر از نصف رساند، ملت ایران با ایستادگی خود آرامش را در کشور حفظ کرده و حتی اجازه نداد توطئه‌های امنیتی در منطقه علیه این کشور، موثر واقع شود.
رئیس‌جمهوری گفت: اگر برخی توطئه‌گران رژیم منفور صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع فکر می‌کنند که با طرح‌ها و فشارهایشان در سطح جهانی می‌توانند حرکت این دولت و ملت را در عرصه سیاست خارجی کند کنند، سخت در اشتباه هستند. دولت با تکیه بر آرای ملت به تمام وعده‌هایش عمل خواهد کرد و خط و مسیر خود برای حراست از منافع و مصالح ملی را ادامه خواهد داد. روحانی در ادامه گفت: اگر امروز دم از اعتدال می‌زنیم، اعتدال را از امام(ره) آموخته‌ایم و اگر دم از امید می‌زنیم امید را از انتظار فرج که امام راحل برای ما در عمل تفسیر کرد آموخته‌ایم و اگر بر وحدت، اتحاد و صدای واحد تکیه می‌کنیم، آن را از اسلام، قرآن، امام راحل و مقام معظم رهبری آموخته‌ایم.
رئیس‌جمهوری در ادامه گفت: ملت ایران همواره متحد خواهد بود و دشمن نخواهد توانست در میان ملت ایران تفرقه ایجاد کند و ما مسیر خود را ادامه خواهیم داد و تحریم‌ها را به فضل خدا در هم خواهیم شکست. روحانی یادآور شد: ما حمایت از فقرا و اقشار مستضعف جامعه را از امام راحل آموختیم و در همان شرایط تحریم و مشکلات فراوان، طرح تحول سلامت را اجرا کردیم که در نتیجه آن امروز مردم در بیمارستان‌ها شاهد حفظ عزت خود هستند. در همین شرایط سخت تحریم از اقشار مستضعف حمایت غذایی کردیم و در همین شرایط بیش از 9‌میلیون نفر را تحت پوشش بیمه‌ درمانی قرار دادیم و همه اینها پاسخ به ندا و حرکت در خط امام(ره) است. رئیس‌جمهوری با بیان این‌که امام به ما آموخت که چگونه می‌توانیم حکومت اسلامی را در این کشور مستقر کرده و از حقوق ملت دفاع کنیم، اظهار کرد:  ملت ایران در برابر انواع توطئه‌های قدرت‌های بزرگ ایستادگی کرده و به حول و قوه الهی این راه را ادامه خواهد داد و با وحدت، اتحاد و انسجام ملی از مشکلات عبور خواهد کرد. روحانی با بیان این‌که اساس انتظار برای ظهور و استقرار حکومت ایده‌آل اسلامی و رهایی از ظلم و تباهی باید انتظار مسئولانه باشد، ادامه داد:  اگر بناست یک حکومت ایده‌آل و بی‌نقص را در زمان ظهور تجربه کنیم، معنایش این نیست که امروز دست روی دست بگذاریم و حتی دنبال حکومتی که نیم یا حتی بیشتر از نیمی از آن اهداف را محقق و مستقر خواهد کرد، نباشیم.

 


تعداد بازدید :  197