شماره ۵۸۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله شیخ مهدی آصفی
در پی درگذشت عالم محقق و مجاهد مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ مهدی آصفی، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب، متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
 بسمه تعالی
با تأثر و تأسف فراوان خبر درگذشت عالم محقق و مجاهد مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ مهدی آصفی رحمة الله علیه را دریافت کردم. ایشان فقیهی نواندیش و متکلّمی ماهر و نویسنده‌ای پر‌کار و اثرگذار بود و دهها کتاب مفید و ناظر به مسائل مورد ابتلا در حوزه‌ عقاید و کلام و فقه، ثمره‌ عمر با‌برکت ایشان است. آن مرحوم همچنین در عرصه‌ مبارزات سیاسی و اجتماعی در عراق، از سابقه‌ای درخشان برخوردار بود و فکر سنجیده و تحلیل عمیق از مسائل منطقه، در شمار ویژگی‌های این شخصیت جامع‌الاطراف محسوب می‌گشت. زهد و بی‌رغبتی به تمتعات مادی و تن سپردن به معیشت و زیست فقیرانه‌ طلبگی از خصوصیات برجسته‌ دیگر این روحانی عالیقدر بود. سال‌ها تحمل زحمت نمایندگی اینجانب در نجف اشرف، حق بزرگی را از آن مرحوم بر عهده‌ اینجانب می‌گذارد که امید دارم لطف و رحمت الهی حقگزار همه‌ خدمات علمی و دینی و اجتماعی ایشان باشد.
به عموم بازماندگان ایشان و نیز به دوستان و ارادتمندان و مستفیدان از آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات و رحمت و مغفرت حضرت احدیت را برای ایشان مسألت می‌کنم.
همچنین حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از شخصیت‌ها و مقامات کشور درگذشت آیت‌الله آصفی را تسلیت گفتند.

 خطیب نماز جمعه تهران: سیره عملی امام خمینی(ره) قابل تحریف نیست
 آیت‌الله محمد امامی کاشانی در دومین خطبه نماز جمعه این هفته تهران همزمان با سالگرد 15 خرداد و یک روز پس از بیست و ششمین سالگرد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) گفت: خوشبختانه سیره عملی حضرت امام قابل تحریف نیست. فرق اساسی نظام اسلامی با نظام‌ها و انقلاب‌های دیگر این است که پایه‌اش الهی و معنوی است. به گزارش ایرنا، آیت‌الله امامی کاشانی اضافه کرد: کسانی که در بعضی از دانشگاه‌های داخل یا خارج از کشور  یا کتاب می‌نویسند و مسأله امام زمان را زیر سوال می‌برند البته بعضی هستند که دشمنان اسلام هستند و پول‌های نفت برای آنها از عربستان می‌آید. بعضی از افراد شیعه و اهل نماز و توجه به دین اسلام و تشیع هستند و گاهی اشکال پیش می‌آید و گاهی مخالفت با ولی فقیه آنها را به این بحث می‌کشد که اصل بحث را انکار کنند. وی شناختن دشمن را از ویژگی‌های شخصیتی حضرت امام خمینی عنوان کرد و با اشاره به آیاتی از قرآن‌کریم گفت:
 ‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید، بیگانه را رفیق نگیرید و اسرارتان را به دستشان ندهید و اینها می‌خواهند همواره بر شما مسلط شوند و شما استقلال و اقتدار نداشته باشید و بر شما چیره شوند و شما را استثمار و استعمار کنند.

 واکنش سردار نقدی به اخلال در سخنرانی رئیس‌جمهوری:  اهانت و شعارهای تضعیف‌کننده به سود آمریکا و سعودی است
مراسم شب بیست و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر امام با سخنرانی رئیس‌جمهوری آغاز شد. به گزارش ایلنا برخی افراد که از ساعت‌ها قبل در مقابل تریبون حضور یافته بودند در آغاز سخنرانی حجت‌الاسلام روحانی اقدام به سردادن شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» کردند که در مقابل مردم شعار « یاد امام زنده باد - روحانی پاینده باد» سردادند. برخی از افراد که از آنان به‌عنوان دلواپس یاد می‌شود، پلاکاردهایی نیز علیه سیاست‌های دولت و تیم مذاکره‌کننده در دست داشتند. این گروه چندین بار در حین سخنرانی رئیس‌جمهوری ایجاد اخلال کردند که مردم علیه آنها شعار «مرگ بر منافق» سردادند. در همین راستا محمد رضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در واکنش به این اقدام اظهار کرد: مراسمی که با نام و یاد امام خمینی(ره) برگزار می‌شود باید مظهر وحدت و یکپارچگی باشد و جای اعلام مواضع جناحی و حزبی نیست؛ این مراسم جای نشان دادن صمیمیت‌ها است. نقدی یادآور شد: ابراز وفاداری به انقلاب و ولایت و ابراز نفرت نسبت به استکبار و آمریکای جنایتکار تنها شعارهای ملت است که در همه نماز‌های جمعه و راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس شعار‌های شناخته شده است و زنجیر وحدت ملت است.
از این جزء شعارها باید همه جدا پرهیز کنند و احترام شخصیت‌ها و شرکت‌کنندگان در مراسم را از هر طیف و جناح همه باید حفظ کنند. اهانت و شعارهای تضعیف‌کننده علیه هر جناح و شخصیت در چنین مراسمی خاص دشمن است و فقط آمریکا و آل سعود   سود می‌برند.


تعداد بازدید :  227