شماره ۵۸۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد
صفحه را ببند
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان جوانان هلال‌احمر دارفانی را وداع گفت
تو!اندوهی که تمام نمی شوی

شهروند|پیکر زنده‌یاد دکتر امیر معتمدی، معاون سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر صبح امروز از مقابل مسجد دانشگاه تهران تشییع می‌شود. مراسم تشییع پیکر مرحوم دکتر معتمدی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و عضو فقید هیأت علمی جهاد دانشگاهی ساعت 9 صبح روز شنبه 16 خردادماه از مقابل مسجد دانشگاه تهران آغاز می‌شود. زنده‌یاد دکتر معتمدی، روز دوشنبه 11 خردادماه جاری در حین ماموریت اداری در ایتالیا هنگام اقامه نماز ظهر در اثر حمله قلبی دعوت حق را لبیک گفت و در سن
 37 سالگی به پدر شهیدش «مهندس غلامعلی معتمدی» - از شهدای هفتم تیر - پیوست.
فعالیت‌هاي دکتر امیر معتمدی
دکتر امیر معتمدی متولد 25 مرداد 1357، فرزند شهید غلامعلی معتمدی و سرکار خانم دکتر اشرف بروجردی، پزشک و دانشجوی دوره PHD بهداشت ارتقای سلامت دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران بود که پیش از این حضور در جمعیت هلال‌احمر در سمت‌هایی همچون معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، مدیریت روابط عمومی پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی، مدیريت ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران خدمت کرده بود. زنده‌یاد معتمدی در تمامی عرصه فعالیت خود به حسن اخلاق، صفای دل، بی‌آلایشی، سختکوشی، هوشمندی، تخصص و تدین شهرت داشت.
دوران دانشجویی
راه‌اندازی کانون قرآن و عترت، سردبیری نشریه گل نرگس، برگزاری بزرگداشت شهدای دانشجوی پزشکی در انجمن اسلامی دانشکده که تحت هدایت مستقیم و غیرمستقیم او صورت پذیرفت نمونه‌اي از فعالیت ایشان در دوران دانشجویی بوده است.
حضور در جهاد دانشگاهی
بخش زرین دیگر زندگی دکتر معتمدی مربوط به تلاش خالصانه وی در عرصه فرهنگی و پژوهشی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران است؛ او در جهاد دانشگاهی با رویکردی اصیل که مبنای فعالیت‌هایش دانشجومحور و جذب دانشجویان نخبه بود، در فعالیت بسیاری سهیم بود که از ماندگارترین آنها می‌توان به برگزاری مراسم نکوداشت مقام استاد اشاره كرد. دکتر معتمدی همچنین پایه‌گذار اردوهای جهادی سلامت‌محور در جهاددانشگاهی و کمک به محرومان و مستضعفان بود و در این راستا جزو بنیانگذاران جشنواره «مهرباران» بود.
 فعالیت در جمعیت هلال‌احمر
 او در جایگاه معاونت آموزشی و پژوهشی در سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر نیز منشأ تحول و نوآوری‌های مختلفی بود؛ کمپین نوروز 94 با عنوان «ظریف برانیم، بی‌گدار به جاده نزنیم»؛ تحول در اجرای طرح‌های سحر، برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد، برگزاری نشست بین‌المللی نقش جوانان در سلامت پس از بلایا در تهران نمونه‌ای از فعالیت‌هایي است که با مشارکت این بزرگوار صورت پذیرفت.
زمان رسمی مراسم یادبود دکتر معتمدی
به گزارش سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر زمان رسمی مراسم‌های یادبود مرحوم دکتر امیر معتمدی به شرح ذیل است: مجلس ترحیمی از سوی خانواده آن مرحوم روز یکشنبه ۱۷ خردادماه از ساعت ۱۸ لغایت 19:30 دقیقه در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد. مراسم ترحیم دیگری نیز از طرف جهاد دانشگاهی، جمعیت هلال‌احمر و دانشگاهیان روز دوشنبه ۱۸ خرداد از ساعت ۱۱ تا ۱۳، در مسجد دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. همچنین روز پنجشنبه 21 خردادماه نیز مراسم ترحیم دیگری از ساعت 11 تا 30: 12 در مسجد امام خمینی(ره) بروجرد برگزار می‌شود.
جوان خستگی ناپذیر
رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیامی درگذشت دکتر امیر معتمدی، معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال‌احمر را به خانواده داغدیده وی و خانواده بزرگ جمعیت هلال‌احمر تسلیت گفت. متن پیام دکتر سیدامیرمحسن ضیايی به شرح ذیل است: «درگذشت ناگهانی دکتر امیر معتمدی، معاون پرتلاش آموزش و پژوهش سازمان جوانان، خانواده بزرگ جمعیت را در غم و اندوه بزرگی فرو برد. دکتر معتمدی از جوانان خستگی‌ناپذیری بود که برای اعتلای اهداف و اصول جمعیت، به‌ویژه در حوزه جوانان که خود از جنس آنها بود، با تمام وجود همراه سایر دلسوزان این نهاد مردمی گام برمی‌داشت. او که در دامان خانواده‌ای مومن و ارزشی رشد کرده و بالیده بود (او فرزند شهید بزرگوار مهندس غلامعلی معتمدی از شهدای هفتم تیر بود) در ماموریتی کاری و در حین اقامه نماز، دعوت خالقش را لبیک گفت و جمعیت هلال‌احمر را از نعمت وجود خود بی‌نصیب کرد. فقدانی که جز با صبر و شکیبایی نمی‌توان آن را طاقت آورد. این ضایعه دردناک را به همه همکارانش در سازمان جوانان، خانواده بزرگ جمعیت هلال‌احمر و بیت معظم شهید معتمدی تسلیت گفته و امیدوارم راه روشن و خدایی این جوان سربلند توسط سایر هم‌قطارانش ادامه یابد.»
خدمت   متعهدانه
حجت‌الاسلام والمسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر نیز طی پیامی درگذشت دکتر معتمدی معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان را تسلیت گفت .متن پیام به این شرح است
«بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ انا لله و انا الیه راجعون خبر درگذشت ناگهانی و تاسف‌آور معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال‌احمر موجب تاثر و تالم گردید. دکتر امیر معتمدی در خانواده‌ای انقلابی و باایمان پرورش‌یافته و یادگار شهید عزیز مهندس غلامعلی معتمدی از شهدای گرانقدر هفتم تیر، متعهدانه در این نهاد بزرگ خدمت نمود و دردمندانه از هیچ تلاشی برای یاری همراهان و اعضاي این سازمان فروگذار نکرد و بی‌تردید نام او در ذهن و خاطر اعضاي جمعیت جاودانه خواهد ماند. اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار و گرامی آن مرحوم و اعضاي جمعیت هلال‌احمر به‌ویژه سازمان جوانان، از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و صبر و شکیبایی برای بازماندگان خواستارم.» روزنامه شهروند نیز فقدان ناباورانه این مدیر جهادگر را به خانواده و عموم دوستان و همکاران آن مرحوم تسلیت   می‌گوید.


تعداد بازدید :  342