شماره ۵۸۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد
صفحه را ببند
رئیس جمعیت هلال‌احمر در جلسه هماهنگی کمک‌های انساندوستانه به مردم یمن مطرح کرد:
نهادهای بین‌المللی برای تسهیل کمک‌های ارسالی همکاری بیشتری داشته باشند

شهروند| رئیس جمعیت هلال‌احمر در جلسه هماهنگی کمک‌های انساندوستانه بین‌المللی به یمن که در ژنو برگزار شد، ضمن اعلام مواضع انساندوستانه و بی‌طرفانه جمعیت در بحران یمن به ارایه گزارشی از اقدامات و کمک‌های ارسالی جمعیت هلال‌احمر برای نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از بحران جاری در یمن پرداخت و خواستار اقدام موثر جامعه بین‌المللی و تلاش و همکاری بیشتر صلیب‌سرخ و هلال‌احمر بین‌المللی برای کمک‌رسانی بیشتر و تسهیل کمک‌های ارسالی به یمن شد. در این جلسه تأکید شد تا براساس مقررات بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، هرگونه کمک‌رسانی یا حضور جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر از
 ۱۸۹ کشور در دیگر کشورها می‌بایست با رعایت موارد قانونی و تحت حمایت حقوقی انجام شود.
دیدار با رئیس کمیته صلیب‌سرخ
دکتر سیدامیرمحسن ضیايی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در سفر خود به ژنو با پیتر مائورر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار طرفین آخرین وضع بحران‌های منطقه ازجمله بحران یمن و پیامدهای بشردوستانه آن و نیز همکاری‌های فیمابین را مورد بحث و بررسی قرار دادند. دکتر ضیایی در این دیدار بر تعهد و آمادگی جمعیت برای کمک‌رسانی بشردوستانه و بی‌طرفانه به همه انسان‌های نیازمند و آسیب‌دیده در همه حوادث و بحران‌ها به‌ویژه بحران جاری در یمن تأکید کرد.  ضیایی در این دیدار گفت: «کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در ارسال و توزیع کمک‌های جمعیت به مردم یمن در چارچوب مقررات و ضوابط صلیب‌سرخ و هلال‌احمر همکاری بیشتری داشته باشد.»
قدردانی رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ از ایران
پیتر مائورر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ نیز ضمن قدردانی از ارسال کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر ایران به یمن اظهار داشت: «با توجه به شرایط خاص و پیچیده کنونی در سطح منطقه و در کشور یمن و وجود موانع گوناگون در راه ارسال و توزیع به‌موقع کمک‌های ارسالی، کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ از همه ظرفیت‌های موجود ازجمله رایزنی و گفت‌و‌گو با دولت‌های منطقه جهت تسهیل ارسال و توزیع کمک‌های انسان‌دوستانه استفاده می‌کند.»
رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ از مواضع انسان‌دوستانه و بی‌طرفانه جمعیت هلال‌احمر در شرایط بحرانی و پیچیده کنونی و هماهنگی و اقدام در چارچوب اصول و مقررات صلیب‌سرخ و هلال‌احمر برای کمک‌رسانی موثرتر به مردم آسیب‌دیده یمن تقدیر و تشکر کرد. او بر تعهد و آمادگی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ برای تسهیل ارسال و توزیع کمک‌های بشردوستانه ایران به یمن تأکید کرد.
دیدار با دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ
دکتر سید امیرمحسن ضیايی، رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین در سفر اخیر خود با الحاج اسی، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر نیز دیدار و گفت‌و‌گو کرد. رئیس جمعیت هلال‌احمر در این دیدار نیز گزارشی از ارسال کمک‌های بشردوستانه جمعیت برای مردم آسیب‌دیده یمن در بحران جاری در آن کشور ارایه کرد و خواستار ایفای نقش فعال‌تر فدراسیون در هماهنگی بین‌المللی و نیز تسهیل کمک‌های جمعیت‌های ملی عضو شد. دبیرکل فدراسیون بین‌المللی نیز ضمن تشکر از فعالیت‌های مداوم جمعیت هلال‌احمر ایران با فدراسیون از فعالیت‌های ارزشمند جمعیت در سطوح ملی و بین‌المللی و ارایه کمک‌های بشردوستانه و بی‌طرفانه جمعیت در حوادث و بحران‌های گوناگون ازجمله بحران جاری در کشور یمن تقدیر و تشکر کرده و اعلام کرد: «از همه ظرفیت‌ها و امکانات فدراسیون برای تسهیل ارسال و توزیع کمک‌های بشردوستانه جمعیت در یمن استفاده می‌کنیم.»
بازدید از سازمان مدیریت بحران
دکتر سیدامیرمحسن ضیایی، همچنین در هفته گذشته پس از بازگشت از ژنو بازدیدی از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران داشت. ضیایی در این بازدید گفت: «بیشتر کشورهای دنیا زلزله تهران را پراهمیت تلقی می‌کنند تا جایی که در اسناد آنها از زلزله تهران به‌عنوان پنج بحران بزرگ دنیا یاد می‌شود و حتی سفیر نروژ هم از من درخصوص زلزله تهران و برنامه‌ریزی‌های این زلزله احتمالی سوال کرد. او با اشاره به این‌که باید برای مواجهه با زلزله احتمالی تهران آماده باشیم، گفت:  «باید برای به حداقل رساندن خسارات این زلزله احتمالی برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.»

 


تعداد بازدید :  93