شماره ۵۸۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد
صفحه را ببند
کمپین محیط‌زیست؛ این درخت نیست

مسلما از مهم‌ترین دغدغه‌های امروزی ملل‌جهان، بحث حفاظت از محیط‌زیست، منابع‌طبیعی و فضای‌سبز است. همین عامل باعث شده که انجمن‌های دولتی و غیردولتی اقدام به فعالیت‌های مختلفی در اطلاع‌رسانی عمومی برای جوامع شهرنشین انجام دهند. یکی از فعال‌ترین انجمن‌ها NYRP است که باتوجه‌به محدود بودن درخت و فضای‌سبز در شهر نیویورک (New York )کمپین‌های متفاوتی در زمینه استرداد و ترمیم این موضوع اجرا می‌کند.
یکی از آخرین کمپین‌های تبلیغاتی این انجمن «این درخت نیست Not A Tree» است که با یک پلاکارد ساده با همین عبارت برگزار شده است. این پلاکاردها روی اجسام بی‌جانی قرار گرفته که می‌توانست جای آن درختی کاشته شود.
این انجمن با هدف آگاهسازی مردم از اهمیت این موضوع، با جلب توجه آنان توسط کمپین‌های تبلیغاتی خود، در سه حالت متفاوت از مردم یاری می‌طلبد:  
۱- عرضه درخت رایگان (Free Tree): در این مورد مردم با تعهد به کاشت درخت در محل مناسب، آبیاری، محافظت و نگهداری از نهال می‌توانند نهالی جهت کاشت دریافت کنند.
۲- دریافت کمک نقدی:(Donate)  خیرین می‌توانند در زمینه‌های توسعه امور انجمن، آبیاری درختان و... کمک نقدی کنند.
۳- همیاری (Care): مردم می‌توانند داوطلبانه در جهت حفظ و نگهداری درخت‌ها اعلام آمادگی کنند.
لازم به ذکر است برنامه این انجمن کاشت یک‌میلیون درخت تا ‌سال ۲۰۱۷ است.
اسفندماه ۱۳۹۲ در ایران نیز شاهد اقدامی مشابه با نوع اول (عرضه درخت رایگان) از شهرداری برخی از شهرها بودیم که طبق آمار این ارگان‌ها بیش از ۳‌میلیون درخت توزیع شد.


تعداد بازدید :  205