شماره ۵۷۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ خرداد
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با عبدالله ویسی پس از بقای استقلال‌خوزستان در لیگ‌برتر:
آن‌قدر گفتند شبیه گواردیولا هستی، تغییر ظاهر دادم
هنر به خرج دادم تیم را در لیگ نگه داشتم!

شهروند| تیمی که 2‌سال است وارد لیگ‌برتر شده و به یک مربی جوان اعتماد کرده بار دیگر توانست جایگاه خود را در بالاترین سطح فوتبال ایران حفظ کند. ویسی که قبل از این قاطعانه قول ماندگاری استقلال خوزستان در لیگ برتر را می‌داد، توانست وعده خود را عملی کند و در این میان دنبال کردن تمرینات کی‌روش در تیم‌ملی را هم در کارش تاثیرگذار می‌داند. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» را با عبدالله ویسی پس از مسجل شدن بقای تیمش در لیگ‌برتر می‌خوانید:
‌ به هر نحوی بود در یک بازی پرحاشیه مقابل مس‌کرمان تیمتان را در لیگ برتر نگه داشتید. در این خصوص صحبت کنید.
کرمانی‌ها تصور می‌کردند که تیمشان در بازی برگشت می‌تواند ما را شکست دهد و شرایط را برای این کار مهیا کرده بودند ولی ما به کار خودمان ایمان داشتیم. حتی حق ما حضور در پلی‌آف هم نبود و خدا را شکر می‌کنم که بالاخره توانستیم بمانیم. تماشاگران کرمانی نیز از نتیجه‌ای که تیمشان گرفت، ناراحت بودند و رفتار زشتی داشتند. واقعا زمین شبیه میدان جنگ شده بود و چهره زشت فوتبال رونمایی شد.
‌ بعد از 2 سالی که با استقلال خوزستان موفق به بقا در لیگ شدید، باز هم قصد تمدید قرارداد دارید؟
صحبت‌ها درباره رفتن من از اول فصل هم فقط در رسانه‌ها و توسط برخی افراد مطرح می‌شد. ما آن‌قدر به ماندن تیم اطمینان داشتیم که قبل از این بازی با هیأت‌مدیره باشگاه تصمیم گرفتیم که ادامه دهیم و برنامه ‌سال آینده را هم مکتوب کردیم. البته 2‌سال واقعا سخت برای ما گذشت چرا که نگه داشتن یک تیم نوپا در لیگ‌برتر واقعا هنر می‌خواهد و کار هر کسی نیست.
‌ با این‌که خودتان اهل خوزستان هستید اما در طول فصل شعارهایی هم علیه شما از روی سکوها داده می‌شد...
آن افرادی که علیه من شعار می‌دادند، تعدادشان به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. من بچه خوزستان هستم و آن‌قدر در این شهر محبوبم که حتی هواداران فولاد نیز به کمک ما می‌آمدند. ما با هواداران اصلی فوتبال در خوزستان رفت‌وآمد داریم اما آن 4، 5 نفر معلوم‌الحال هستند. به‌هرحال هر کسی موفقیتی کسب می‌کند، دشمن زیاد دارد و من هم‌چون به کسی باج نمی‌دهم، این اتفاقات برایم می‌افتد.
 شما از معدود مربیانی بودید که در این سال‌ها به تمرینات کی‌روش علاقه زیادی داشتید. این اتفاق واقعا روی کار شما تأثیرگذار است؟
مشاهده تمرینات تیم‌ملی یک کلاس آموزشی است و من حتی به خاطر دیدن آن در نوروز امسال به اتریش رفتم. به نظرم سایر مربیان ایرانی نیز به جای این‌که به امارات و ترکیه بروند تا تمرین مربیان درجه 2 دنیا را ببینند، همین‌جا از کی‌روش الگوبرداری کنند چون او مربی به مراتب بزرگتری است. مثلا اگر کی‌روش مربی فنرباغچه ترکیه هم بود، من با هزینه شخصی‌ام به دیدن تمریناتش می‌رفتم. مشاهده تمرینات او در کارم تأثیر داشته و به نظرم باید روابط او با مربیان ایرانی نزدیک‌تر شود.
‌ مدتی است که دیگر شبیه گواردیولا لباس نمی‌پوشید. دلیل خاصی دارد؟
من از اول هم سعی نمی‌کردم شبیه گواردیولا لباس بپوشم، بلکه لباس‌های من این فرمی است. آن‌قدر این مسأله را مطرح کردند که دیگر مجبورم با گرمکن کنار زمین بایستم.
  نظرتان درباره جدایی امیر قلعه‌نوعی حامی و دوست شما از استقلال چیست؟
شما نگاه کنید که هر تیمی که در این 2‌سال مربی‌اش را در پایین جدول تغییر داده، سقوط کرده است. تیم‌هایی هم که مربیان را تغییر دادند و سقوط نکردند، قطعا مسائلی در پشت پرده دارند. نباید این‌قدر مربیان را تحت فشار قرار داد، آن هم شخصی مثل قلعه‌نوعی که یکی از بزرگترین مربیان ایران است. همین تیم‌های ایرانی دائما به دنبال مربی مثل دنیزلی می‌روند که 20‌سال از قلعه‌نوعی بزرگتر است، پس دلیلی ندارد بگوییم دوران قلعه‌نوعی به پایان رسیده است.

 


تعداد بازدید :  170