شماره ۵۷۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ خرداد
صفحه را ببند
عضو بنیاد باران:
فضای انتخابات ۹۴ دوقطبی است

حسن رسولی عضو بنیاد باران به تحلیل خود در مورد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ائتلاف دولت با طیف علی لاریجانی و استراتژی اصلاح‌طلبان برای انتخابات 94 پرداخت. به نوشته فارس، رسولی معتقد است که زیرشاخه‌های دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب نیز قد و قواره و توان رقابت با دو جریان اصلی اصولگرا و اصلاح‌طلب را ندارد بنابراین رقابت سه‌گانه نخواهد بود و در فضای دو قطبی رقابت شکل خواهد گرفت. به گفته رسولی، مهم‌ترین چالش فراروی اصولگرایان در انتخابات آتی تشکیلات حلقه احمدی‌نژاد و دوستان وی است اما قطعا این تشکیلات نیز در آخر به مجموعه اصولگرایان خواهند پیوست.
او در مورد ائتلاف دولت با طیف لاریجانی نیز می‌گوید: امروز نمی‌توان گفت که در رأس جریان اصولگرا آقای لاریجانی قرار دارد و در رأس جریان اصلاح‌طلب آقای روحانی است. آقای روحانی فقط تحت حمایت جریان اصلاح‌طلب بوده است وگرنه نه خودشان فضای صفت اصلاح‌طلبی را قبول دارند و نه ادبیات سیاسی رایج کشور را می‌پذیرد. نظر شخصی من این است که منافع دولت تداوم استراتژی ‌سال 92 است و هر نوع زاویه‌ای می‌تواند دولت و آقای روحانی را با چالش جدی مواجه کند. به اعتقاد وی تا قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی ائتلاف بین جریان دولت و طیف آقای لاریجانی شکل نخواهد گرفت و اگر قرار باشد ائتلافی صورت بگیرد این ائتلاف پس از 7 خرداد‌ سال 95 خواهد بود. عضو بنیاد باران در پاسخ به این پرسش که اگر بین آقای روحانی و طیف لاریجانی ائتلاف
صورت بگیرد جریان اصلاحات نیز دنباله‌رو این ائتلاف
 خواهند بود هم می‌گوید: خیر. چنین چیزی امکان ندارد. جریان اصلاح‌طلب در‌ سال 92 نیز با حفظ مشی اصلاح‌طلبی خود و بنا به محدودیت‌های فراوان حاضر شد تنها کاندیدای اصلاح‌طلب خود را به نفع آقای روحانی از میدان به در کند. رسولی همچنین درباره انتخابات ریاست‌جمهوری 92 هم معتقد است که نظرسنجی‌ها مقبولیت آقای روحانی را نشان می‌داد که البته این نظرسنجی‌ها نیز مورد ایراد دکتر عارف بود.

 


تعداد بازدید :  323