شماره ۵۷۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ خرداد
صفحه را ببند
ذوب‌آهن، اصفهان را دو جامه کرد
... حالا حالاها قهرمانند

گروه ورزش| فینال جوانانه جام حذفی ایران با تاخیر، البته با جذابیت ابتدایی فراوان و جاذبه اندک در پایان
 به سود ذوب‌آهن تمام شد. سوسمار(نماد ذوب‌آهن) که در حال انجام حرکات موزون بود به دلیل احتمال تحریک هواداران نفت (به عبارت بهتر استقلالی‌های هوادار منصوریان!) به دستور مقامات امنیتی از چمن ورزشگاه تختی دور شد اما عطش اولیه نفت تهران و ذوب‌آهن برای گلزنی، مهارنشدنی به نظر می‌رسید.
آنچه روی سکوها جذاب به نظر می‌رسید، حمایت استقلالی‌ها از نفت به خاطر علیرضا منصوریان و
تشویق‌شدن ذوب‌آهن توسط پرسپولیسی‌ها فقط به خاطر یحیی گل‌محمدی بود. در این بین یکی از لیدرهای استقلال که تشنج‌آفرین شده بود، در دقیقه 30 دستگیر شد و پس از گوش دادن به نصیحت مسئولان دوباره آزادی خود را به دست آورد. 6 هزار هوادار اصفهانی حاضر در ورزشگاه هم تیمشان را به جلو فرا می‌خوانند اما تهییج آن‌ها ثمری نداشت و پس از حملات جسته و گریخته اوایل بازی، ذوب‌آهن با وجود برتری نسبی، توفیقی به‌دست نیاورد. 4 هزارهوادار نفت هم برخلاف انتظارشان گلی ندیدند.
برخلاف نیمه اول که ماجرای بازوبند قرمز علیرضا عزتی کاپیتان نفت ( او مدنظر پرسپولیس است) و تشویق شدن رحمتی توسط استقلالی‌ها بیش از متن بازی موردتوجه قرار داشت، ابتدای نیمه دوم به حد زیادی وفور گل دیدیم و هیجان. ابتدا وحید امیری، عامل حذف ایران در ضربات پنالتی یک‌چهارم‌نهایی دوره اخیر جام‌ملت‌های آسیا به زیبایی گل اول نفت را به ثمر رساند تا منصوریان از خود بیخود شود اما این حالت مدت زیادی به طول نیجامید چون قاسم حدادی‌فر  در دقیقه 48 و مهدی رجب‌زاده در دقیقه 50 ورق را به نفع تیم اصفهانی برگرداندند تا با زده شدن 3 گل در 4 دقیقه، رکورد بیشترین گل در کم‌ترین بازه زمانی در تاریخ فینال‌های جام حذفی ایران شکسته شود. در ادامه، بازی کمی آرام‌تر شد و در نهایت کاوه رضایی با استفاده از پاس به عقب مناسب، تیر خلاص را به پیکر نفت وارد کرد. در ادامه میدان‌داری ذوبی‌ها با چند تعویض تاکتیکی شکلی عینی یافت و در سوی مقابل تعویض‌های تهاجمی نفت ثمری نداشت تا ذوب‌آهن اصفهان برای دومین‌بار در یک فصل هر 2 جام داخلی را از آن اصفهانی‌ها کند.  نفت نیز علاوه بر ناتوانی در کسب اولین جام تاریخش، فرصت نیافت به جمع صباباتری، سایپا و بهمن به عنوان تنها تیم‌های غیر سرخابی تهرانی فاتح جام‌حذفی بپیوندد. ذوب‌آهن برای سومین‌بار قهرمان جام حذفی شد تا به طور مشترک با ملوان و پشت سر
 همشهری‌اش، سپاهان پس از استقلال و پرسپولیس در رده چهارم پرافتخارترین تیم‌های این رقابت‌ها قرار بگیرد. با این نتیجه ذوب‌آهن به شکل مستقیم به فصل آینده لیگ‌قهرمانان آسیا راه یافت و نفت به دلیل سوم شدن در لیگ مجبور به گذر از پلی‌آف برای رسیدن به مرحله اصلی معتبرترین رقابت باشگاهی آسیا شد.

 


تعداد بازدید :  199