شماره ۵۷۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ خرداد
صفحه را ببند
عدد خبر

3‌ میلیون تومان اجاره یک شب ویلا در شمال

با نزدیک شدن به پایان هفته و افزایش سفر به شهرهای شمالی، بنگاهداران در این منطقه، نرخ‌های نجومی را برای اجاره ویلا تعیین کرده‌اند و حداقل برای یک شب
یک تا 3 ‌میلیون تومان دریافت می‌کنند. پایان هفته و آغاز تعطیلات چند روزه موجب افزایش سفر به‌خصوص به شهرهای شمالی کشور می‌شود به‌طوری‌که هزاران نفر برای گذراندن تعطیلات، شهرهای شمالی را انتخاب می‌کنند.

55 درصد کاهش حجم روان‌‌آب‌های کشور

طبق اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، حجم روان‌آب‌های سطحی کشور در پایان اردیبهشت‌ماه ‌سال‌جاری به 30‌میلیارد و 520‌میلیون مترمکعب رسیده است. حجم روان‌آب‌های کشور در پایان اردیبهشت‌ماه ‌سال‌جاری در مقایسه با میانگین بلندمدت 55‌درصد کاهش یافته است. حجم جریان‌های سطحی در پایان اردیبهشت‌ماه ‌سال‌جاری رتبه چهل‌و‌پنجم را در 47‌سال گذشته به خود اختصاص داده است.

۳۵ درصد پول نفت ایران از چین نقدا بازمی‌گردد

اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اعلام جزییات جدید قرارداد فروش نفت ایران به چین گفت: براساس این قرارداد بلندمدت، قرار است حدود ۶۵‌درصد از پول فروش نفت ایران به صورت کالایی و مابقی نقدی پرداخت شود. رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: وزارت نفت جزییات بیشتر این قرارداد را می‌داند اما این یک روال عادی شده است.

۲۰ ‌میلیون تسهیلات قرض‌الحسنه برای بافت‌ فرسوده

سیدمحمد ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت وام قرض‌الحسنه ۲۰‌میلیون تومانی نوسازی بافت‌های فرسوده با کارمزد ۴‌درصدی خبر داد و گفت: دو بانک مسکن و قوامین به جمع ۵ بانک پرداخت‌کننده تسهیلات ۵۰‌میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده اضافه شدند. وی با تأکید بر این‌که این تسهیلات سود ندارد و فقط 4‌درصد کارمزد دارد، بیان کرد: این وام همچنین به موارد غیرنوساز  نیز پرداخت خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  236