شماره ۵۷۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ خرداد
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  تأیید بدهی ۵۰‌میلیارد دلاری شرکت نفت| براساس تازه‌ترین برآوردها، حجم بدهی‌ شرکت ملی نفت ایران به بانک مرکزی و بانک‌ها به بیش از ۵۰‌میلیارد دلار افزایش یافته و حتی این رقم به تأیید مقامات ارشد وزارت نفت رسیده است. رکن‌الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تأیید بدهی گفت: اخیرا موفق به اخذ مصوبه‌ای از مجلس شورای اسلامی شده‌ایم که به مدت دو‌سال به شرکت نفت برای پرداخت بدهی‌ها فرصت
 داده است.

  گاز جایگزین سوخت مایع در صنایع | محمود آستانه مشاور وزیر نفت با اشاره به برنامه جایگزینی گاز به‌جای سوخت مایع در صنایع، اعلام کرد: شرکت پخش نفتی به صنایع واجد شرایط اخطار می‌دهد و این واحدها ۳ ماه برای برداشت گاز به جای سوخت مایع فرصت دارند.

  تهدید اشتغال ۱۵۰‌هزار نفر در صنعت دریایی| سیداحمد ‌هاشمی مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ونقل دریایی بار و مسافر کشور نسبت به افزایش ۳۰۰‌درصدی نرخ سوخت شناورهای دریایی انتقاد کرد و گفت: با نزدیک شدن نرخ به فوب خلیج‌فارس اشتغال ۱۵۰‌هزار نفر تهدید شده و به اندازه کرایه باید هزینه سوخت پرداخت شود.

  آینده روشن فناوری‌های نوپای ایران
 از نگاه گاردین| روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار مقاله‌ای در مورد شرکت‌های موفق ایرانی که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند، آینده بسیار روشنی را برای آنها پیش‌بینی کرد. یکی از نشانه‌های این تحول برگزاری کنفرانسی به نام iBridge در برلین آلمان با حضور نمایندگان صدها شرکت فناوری نوپای ایرانی دانسته شده که برای جلب سرمایه افراد و موسساتی از کشورهای اروپایی و قاره آمریکا تلاش خواهند کرد.

  عدم جرأت، در برخورد با فساد اقتصادی| مصطفی افضلی‌فرد عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با بیان این‌که اقدام خاصی برای مبارزه با فساد اقتصادی انجام نشده است، گفت: به جای چند سازمان که عنوان مبارزه با فساد اقتصادی را یدک می‌کشند، یک سازمان فراقوه‌ای تشکیل شود که با اقتدار، برنامه و جرأت، مصوبات و قوانین مربوط به مبارزه با مفاسد اقتصادی را
 اجرا کند.


تعداد بازدید :  203