شماره ۵۷۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ خرداد
صفحه را ببند
تخلفات لیزینگ‌های خودرو به اوج رسید
ورود مجلس به تخلف‌های لیزینگ خودرو

بررسی‌ها نشان می‌دهد، تخلفات در لیزینگ‌ها تنها مربوط به سوءاستفاده از منابع مالی مردم نمی‌شود، بلکه عدم عمل به تعهدات خود در مدت زمان از پیش تعیین شده، معضلی است که این روزها بیشتر خریداران لیزینگ را گرفتار خود کرده است.
در این رابطه محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در گفت‌وگو با مهر می‌گوید: کمیسیون اصل نود آمادگی ورود به پرونده شرکت‌های متخلف لیزینگ خودرو را دارد، این درحالی است که بهترین راهکار برای مقابله با کلاهبرداری‌های صورت‌گرفته، سپرده‌گذاری مشتریان در بانک‌ها تا زمان تحویل خودرو توسط شرکت‌های لیزینگی است.
از سوی دیگر، ارسلان فتحی‌پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اوج‌گیری تخلفات برخی شرکت‌های پیش‌فروش و لیزینگ خودرو در کشور می‌گوید: بانک‌ها باید حلقه واسط مشتریان و این شرکت‌های خودرویی برای مقابله با سودجویی‌ها با دریافت تعهدات کافی و همچنین بلوکه کردن پول تا زمان تحویل خودرو باشند. همچنین میرهادی قره‌سیدرومیانی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس نیز با بیان این‌که این کمیسیون آمادگی ورود به موضوع کلاهبرداری‌های صورت‌گرفته در قالب شرکت‌های پیش‌فروش خودرو را برای احقاق حقوق مردم دارد بر دریافت تضامین کافی از شرکت‌های پیش‌فروش خودرو در قبال وصول پول مردم برای ارایه خودرو در زمانی مشخص تأکید کرد.


تعداد بازدید :  178