شماره ۵۷۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ خرداد
صفحه را ببند
... آغاز رگبار و رعد و برق

بر اساس اطلاعات دریافتی از نقشه‌های پیش‌یابی، طی 2 روز آینده در برخی از مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز، رگبار موقتی باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
همچنین در این 2 روز وزش باد شدید در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود. در روز چهارشنبه نیز وزش باد و گرد و خاک و کاهش دید افقی برای استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.
هوای استان تهران برای امروز کمی ابری در
 بعد‌از‌ظهر همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای این روز به ‌ترتیب 39 و 25 درجه است. روز چهارشنبه نیز هوای استان تهران کمی ابری در بعد از ظهر، همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و در شهرهای جنوبی باد و گرد و خاک خواهد بود. بیشترین دمای هوای تهران 38 درجه و کمترین آن 26 درجه است.
بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، با افزایش میزان آلاینده‌ها، شاخص کیفیت هوای تمام مناطق شهر تهران برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار گرفت. بر اساس این گزارش میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون، نسبت به روز یکشنبه با 51 عدد افزایش فراتر از حد مجاز بوده و بر روی عدد 134 قرار گرفت. همچنین با توجه به کاهش آلاینده منواکسید کربن از 41 به 37، میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون در همین مدت از 72 به 98 افزایش داشته است.
در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای 48 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان
 چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای 10 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  174