شماره ۵۷۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ خرداد
صفحه را ببند
ذره‌بين

جاسازی 100 کیلو تریاک در جعبه‌ کمک‌های اولیه
مرد قاچاقچی که 100 کیلوگرم تریاک را در جعبه‌های کمک‌های اولیه جاسازی کرده بود، توسط پلیس دستگیر شد.
ساعت 14 روز یکشنبه عوامل پایگاه چهارم پلیس مبارزه با موادمخدر در راستای ماموریت‌های محوله و پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی دریافتند مردی به نام «ساسان» در خیابان دماوند اقدام به تهیه و توزیع موادمخدر می‌کند.
به دنبال این موضوع، ماموران پس از اخذ مجوز قضایی و هماهنگی‌های لازم با سلسله مراتب فرماندهی به محل موردنظر اعزام شدند که در بازرسی‌های به‌عمل آمده از خانه متهم، 100كیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک را در جعبه‌های کمک‌های اولیه كشف و ضبط کردند.
همچنین ماموران در محل به کمین نشسته و متهم را به محض ورود به خانه دستگیر و خودروی پژو 405 وی را نیز توقیف کردند. سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: در ادامه متهم به همراه مواد کشف شده جهت سیر مراحل قانونی به مقر پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ منتقل شد.

جاسازی مجسمه 2500 ساله در کفش‌
ماموران پلیس راه‌آهن بندرعباس، در بازرسی از وسایل مسافران، مجسمه دوران اشکانی را از یک قاچاقچی عتیقه کشف کردند. این قاچاقچی قصد داشت این مجسمه سفالی شکسته را که به طرز ماهرانه‌ای در داخل کفش جاسازی شده بود، به تهران منتقل کند.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان در این رابطه گفت: این مجسمه سفالی متعلق به دوران اشکانی است و    2500سال قدمت دارد. این مجسمه که 12 سانتیمتر طول و 5 سانتیمتر عرض دارد، از لحاظ تاریخی و فرهنگی ارزش بالایی دارد و برای نگهداری به موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس در بندرعباس انتقال داده شد. به خاطر شکسته بودن این مجسمه، کارشناسان میراث فرهنگی ارزش ریالی برای آن در نظر نگرفته‌اند.

گذشت در وقت اضافه
گذشتی که قاتل را از چوبه دار پایین کشید. محکوم به اعدام در شهر نوشهر پای چوبه دار بخشیده شد.
یکی از این محکومین که کودک  5ساله‌ای را به قتل رسانده بود، دیروز در ثانیه‌های نزدیک به خط پایان عمر در محوطه زندان شهرستان ساری با گذشت اولیای دم از حق خود، از مرگ رهایی یافت. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نوشهر نیز با اشاره به بخشش قاتل 50ساله پای چوبه دار گفت: متهم که  8سال پیش مرتکب قتل عمد شده بود، پای چوبه دار با گذشت اولیای دم (پسران مرحوم احمدزاده) درحالی‌که طناب دار به گردن متهم آویخته شده بود، بخشیده شد.  علی‌اکبر علیزاده افزود: متهم بعد از رضایت اولیای دم و درآوردن طناب از گردنش بیهوش شد که با کمک تیم پزشکی به هوش آمد اما اولیای دم پس از بخشش خواستار مجازات از لحاظ جنبه عمومی جرم شدند.


تعداد بازدید :  177