شماره ۵۷۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ خرداد
صفحه را ببند
خبر

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: برگزاری دادگاه محاکمه 2 مامور خاطی سعودی در هفته جاری
فارس| رئیس سازمان حج و زیارت کشور از برگزاری دادگاه 2 مامور خاطی سعودی در هفته جاری خبر داد و گفت: به دلیل استقبال زیاد مردم، ظرفیت اعزام زائر به عتبات در ماه مبارک رمضان تکمیل شده است. سعید اوحدی، درباره محاکمه
 2 مامور خاطی سعودی گفت: براساس پیگیری‌‌های انجام شده از دادگاه عربستان در چند روز گذشته اعلام کردند که در هفته جاری دادگاه این دو مامور خاطی برگزار می‌شود و نماینده سرکنسولگری ایران و نماینده سازمان حج و زیارت در این دادگاه حضور می‌یابند. رئیس سازمان حج و زیارت کشور با بیان این‌که هنوز معاون جدید حج، عمره و عتبات تعیین نشده است، افزود: به دلیل استقبال گسترده مردم از زیارت عتبات، سازمان حج و زیارت برای نخستین بار اقدام به اعزام زائران عتبات در بسته‌های ویژه 14 و 23 روزه در ماه مبارک رمضان کرد.او ادامه داد: با تلاش‌هایی که انجام شد هزینه‌های این سفر 15‌درصد کاهش یافت و به‌عنوان مثال سفر 23 شبه 2‌میلیون و 200‌هزار تومان هزینه دارد که تقریبا شبی 100‌هزار تومان با تمام امکانات محاسبه می‌شود و کاهش قیمت کاملا محسوس است.
اوحدی از تکمیل شدن تمام ظرفیت اعزام زائر به عتبات در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: امروز اولین همایش کارگزاران حج تمتع تهران با حضور مدیران کاروان و مدیران آشپزخانه‌ها در سازمان حج و زیارت و از دیروز نیز همایش مدیران حراست حج و زیارت در کرج برای برقراری امنیت سفر تمتع برگزار شد.رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به پرداخت قسط دوم توسط تمام زائران تمتع ادامه داد: 99‌درصد برنامه‌ریز‌ی‌ها انجام شده و معاینات پزشکی زائران متقاضی تمتع هم شروع شده که زائران بالای 54‌سال تحت معاینات ویژه قرار می‌گیرند. همچنین در هر استان چند پزشک معتمد قرار داده‌ایم تا تراکم جمعیت برای مراجعه به آنها زیاد نشود.

آغاز توزیع کارت کنکور از 17 خرداد
شهروند| مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از توزیع کارت آزمون سراسری 94 یکشنبه 17 خردادماه خبر داد. حسین توکلی، گفت: کارت شرکت در آزمون سراسری 94 داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی از 17 تا 20 خرداد روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار داده می‌شود.او ادامه داد: داوطلبانی که برای شرکت در دو یا سه گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند، باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی خود، برحسب مورد نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی دوم یا سوم نیز اقدام نمایند. اطلاعیه سازمان سنجش در مورد تاریخ، نحوه پرینت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری از عصر دیروز، یکشنبه 10 خردادماه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و در نشریه پیک سنجش، دوشنبه 11 خردادماه منتشر شده است. این اطلاعات مجددا در نشریه پیک سنجش دوشنبه، 17 خردادماه منتشر خواهد شد. او  در مورد تعداد داوطلبان ثبت‌نام‌کننده گفت: با توجه به آمار علاقه‌مندان به گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی از سایر گروه‌ها و همچنین تعداد داوطلبان ثبت‌نام‌کننده برای برگزاری آزمون سراسری 94، یک‌میلیون و 29‌هزار و 267 کارت شرکت در آزمون صادر شده است و آزمون نیز با این تعداد داوطلب برگزار می‌گردد.توکلی ادامه داد: از یک‌میلیون و 29‌هزار و 267 داوطلب، 181‌هزار و 299 داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، 497‌هزار و 845 داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی، 181‌هزار و 719 داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی، 56‌هزار و 250 داوطلب (با توجه به آمار داوطلبان واقعی هنر و علاقه‌مندان به گروه هنر) در گروه هنر، 112‌هزار و 154 داوطلب (داوطلبان واقعی گروه زبان‌های خارجی و علاقه‌مندان به زبان‌های خارجی) در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی شرکت کرده‌اند.او گفت: آزمون داوطلبان علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه، 21 خردادماه، آزمون گروه هنر در عصر پنجشنبه 21 خردادماه، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه، 22خردادماه و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در عصر جمعه 22خردادماه در 365 شهرستان و 463 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.


تعداد بازدید :  157