شماره ۵۷۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ خرداد
صفحه را ببند
رقابت جمعیت دانش‌آموزی در جشنواره‌های فرهنگی هنری

عطف به مطلب مندرج در آن رسانه مورخ 9/12/93 با عنوان «جای خالی هنر و تربیت هنری در نظام آموزشی» عین جوابیه معاونت پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه را به اطلاع می‌رساند.
در نظام آموزشی فعلی با تکیه بر سند تحول بنیادین «هنر» به‌عنوان یک درس در برنامه آموزشی مدارس دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول گنجانده شده و علاوه بر آن در حوزه پرورشی و فرهنگی تربیت هنری از طریق اجرای مسابقات و فعالیت‌های هنری در رشته‌های هنرهای آوایی (سرود، تکنوازی و تکخوانی)، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه و هنرهای بومی – سنتی، دستی و تجسمی به‌عنوان برنامه‌های مکمل و فعالیت‌های فوق برنامه در چهار سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور همه‌ساله بین دانش‌آموزان داوطلب و علاقه‌مند به این رشته‌ها برگزار می‌شود که در گذشته این موضوع در سطوح بسیار محدودی بین تعداد اندکی از دانش‌آموزان برگزار می‌شد اما اکنون با توجه به توسعه کانون‌های فرهنگی تربیتی، انجمن‌های هنری مدارس و انعقاد ده‌ها تفاهمنامه با سازمان‌ها و نهادهای فعال در عرصه فرهنگی هنری به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود آنها در جهت تقویت فعالیت‌های هنری بالغ بر 8 میلیون نفر جمعیت دانش‌آموزی کشور همه‌ساله در جشنواره‌های مسابقات فرهنگی هنری به رقابت می‌پردازند که اساس آموزش و آماده‌سازی آنها در بخش هنرهای آوایی مبتنی بر اشعار و سروده‌های چهره‌های شاخصی چون افشین اعلا، علی معلم، جعفر ابراهیمی، اسدالله شعبانی و شادروان
مشفق کاشانی و قیصر امین‌پور و اساتید بنامی در عرصه موسیقی همچون کامبیز روشن‌روان، محمدرضا علیقلی، سیدمحمد میرزمانی و ده‌ها چهره شناخته شده و مورد وثوق آموزش و پرورش در استان‌ها و مناطق صورت می‌پذیرد.


تعداد بازدید :  135