شماره ۵۷۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ خرداد
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

 نبود استراتژی در صندوق توسعه بازار| علیرضا عسگری‌مارانی، کارشناس بازار سرمایه گفت: عملکرد صندوق توسعه بازار در ‌سال گذشته تا حدودی موفق بود اما به دلیل نبود استراتژی و اعمال مدیریت سلیقه‌ای، منابع این صندوق در جهت منافع بازار استفاده نشد. او با بیان این‌که در ‌سال گذشته صندوق توسعه بازار در حمایت از بورس فعال شد، گفت: عملکرد این صندوق در‌ سال گذشته تا حدودی موفق بود اما به دلیل نبود استراتژی و اعمال مدیریت سلیقه‌ای، منابع این صندوق در جهت منافع بازار استفاده نشد و نبود استراتژی در صندوق توسعه بازار در ‌سال جدید بیشتر آشکار شد.
 کاهش معاملات فرابورس در دومین ماه امسال| حجم، ارزش و دفعات معاملات بازارهای فرابورس در اردیبهشت امسال به ترتیب ۷۳، ۴۹ و ۲۴‌درصد نسبت به مدت مشابه‌ سال گذشته کاهش داشته است. در اردیبهشت امسال تعداد 3743‌میلیون ورقه به ارزش 26‌هزار و 628‌میلیارد ریال در 450 نوبت در بازارهای فرابورس ایران دست‌به‌دست شد که نسبت به اردیبهشت ‌سال گذشته به ترتیب افت 73، 49 و 24‌درصدی را نشان می‌دهد. میانگین حجم و ارزش روزانه معاملات فرابورس نیز در ماهی که گذشت به ترتیب 187‌میلیون ورقه و 1331‌میلیارد ریال در مدت
 20 روز معاملاتی بوده است.
 واگذاری 4 شرکت دولتی| 4شرکت دولتی زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران توسط سازمان خصوصی‌سازی به مزایده گذاشته می‌شوند. براساس این گزارش؛ بلوک 92.03‌درصدی سهام شرکت نساجی قائمشهر و 8.65‌درصد سهام شرکت صنایع فراساحل از طریق مزایده واگذار خواهد شد. همچنین بلوک 10‌درصدی سهام شرکت کارآفرینان توسعه صنعت مهر و 26.8‌درصد سهام شرکت گسترش چراغ دانش روی میز فروش می‌روند.


تعداد بازدید :  203