شماره ۵۷۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ خرداد
صفحه را ببند
خبر

ایست قلبی علت اصلی مرگ پایتخت‌نشینان
مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س)، ایست قلبی را بیشترین علت فوت تهرانی‌ها در یک ماهه نخست ‌سال 1394 عنوان کرد و گفت: از میان چهار‌هزار و 512 فوتی در فروردین‌ماه‌ سال‌جاری 606 نفر علت مرگشان ایست قلبی اعلام شده است.
اکبر توکلی افزود: در نخستین ماه ‌سال 94 دو‌هزار و 586 مرد، یک هزارو 774 زن و 152 نوزاد در تهران فوت شده‌اند که در مجموع سه‌هزار و 191 نفر در بهشت‌زهرا(س) دفن شده‌اند.
او افزود: در این ماه منطقه 22 با 21 فوتی (14 مرد و 7 زن) کمترین تعداد متوفیات و منطقه 4 با 247 فوتی (146 مرد و 101 زن) بیشترین تعداد متوفیات در میان مناطق شهر تهران را داراست.
توکلی تأکید کرد: کمترین فوت‌شدگان از نظر سنی رده 5 تا 9‌سال با 23 فوتی است و رده سنی 65‌سال به بالا با دو‌هزار و 605 فوتی بیشترین فوت‌شدگان از نظر سنی در فروردین‌ماه 94 بوده‌اند.

با حضور 400میهمان خارجی در کتابخانه ملی برگزار می‌شود
همایش بین‌المللی«جهان عاری از خشونت در اندیشه امام خمینی(ره)»
  شهروند| همايش بين‌المللي «جهان عاري از خشونت در انديشه امام خميني (ره)» با حضور بيش از 400شخصيت سياسي، علمي و فرهنگي از كشورهاي مختلف برگزار مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران، اين همايش به منظور تبيين انديشه‌هاي بلند رهبر كبير انقلاب اسلامي در عرصه سياست خارجي و با تاكيد بر جهان عاري از خشونت، از ساعت 18 سه‌شنبه دوازدهم خرداد در مركز همايش‌هاي كتابخانه ملي به اهتمام ستاد خارجي مراسم بزرگداشت حضرت امام خميني(ره)، موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام(ره) و سازمان اسناد و كتابخانه ملي برگزار مي‌شود.
آيت‌الله‌ هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدحسن خميني و جمعي از شخصيت‌هاي سياسي و فرهنگي داخلي و خارجي ازجمله سخنرانان اين مراسم خواهند بود.

توضیح موسسه محک درباره یک اقدام خیرخواهانه: جمع‌آوری در ِبطری‌های پلاستیکی ارتباطی با محک ندارد
شهروند| در پی تماس‌‌های مکرر شهروندان با موسسه خیریه محک در رابطه با جمع‌آوری درهای بطری پلاستیکی برای خرید ویلچر، موسسه محک، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این موسسه هیچ ارتباطی با کمپین «جمع‌آوری درهای بطری پلاستیکی» ندارد. کمپین جمع‌آوری درهای بطری پلاستیکی، نخستین‌بار در تبریز و برای تهیه صندلی چرخ‌دار از عواید فروش این محصول قابل بازیافت برای بیماران نیازمند این شهر برگزار شد.


تعداد بازدید :  180