شماره ۵۷۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ خرداد
صفحه را ببند
کودکان یمنی از سوءتغذیه رنج می‌برند

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، امه الصبور
 نجم الدین، گزارشگر این شبکه گفت: «کودکان یمن در زمینه‌های مختلف با مشکل مواجه هستند. از نظر سلامتی، سازمان یونیسف اعلام کرده است این کودکان به مراقبت پزشکی مستمر به‌ویژه واکسن زدن نیاز دارند زیرا به علت اوضاع کنونی این کشور از واکسیناسیون محروم شده‌اند.» محمد الاسعدی، سخنگوی یونیسف در یمن به خبرنگار این شبکه گفت: برای حمایت لازم از کودکان در یمن با چالش‌های متعددی مواجه هستیم زیرا سوخت، امنیت و امکان جابه‌جایی بین مراکز درمانی و نیز تجهیزات خنک‌کننده ویژه در مراکز درمانی وجود ندارد. گزارشگر العالم افزود: محاصره تحمیل‌شده به یمن و کمبود مایحتاج اساسی اوضاع معیشتی کودکان را در یمن سخت‌تر کرده است، به‌گونه‌ای که بیش از 900‌هزار کودک از سوء‌تغذیه رنج می‌برند. در همین حال صدها کودک به مراقبت پزشکی نیاز دارند.
عدنان حزام، سخنگوی صلیب‌سرخ جهانی به خبرنگار شبکه العالم گفت: «اوضاع انسانی کنونی یمن نگران‌کننده و فاجعه‌بار است. کمک‌های بشردوستانه همچنان ضروری و مبرم هستند، به همین علت خواستار کمک‌های بیشتر در زمینه غذا، فرآورده‌های نفتی و دارو به‌ویژه داروهای بیماری‌های مزمن هستیم.» گزارشگر العالم ادامه داد: سازمان‌های بین‌المللی و جامعه مدنی خواستار متوقف‌شدن اقدامات خشونت‌باری شدند که آینده کودکان را تهدید می‌کند. علاوه‌بر این، هلال‌احمر از این کودکان حمایت روحی می‌کند تا از درد و رنج آنان بکاهد.
محمد الفقیه، هماهنگ‌کننده برنامه‌ها و طرح‌های هلال‌احمر یمن به خبرنگار این شبکه گفت: «این هفته فعالیت‌ها در جهت حمایت روحی و اجتماعی (از کودکان) آغاز شد. هدف این طرح آوارگان مستقر در مدارس و یتیم‌خانه‌ها هستند. در این طرح همچنین قصد داریم برخی از بازی‌های سرگرم‌کننده را در اختیار کودکان قرار دهیم و برای آنان جلساتی برگزار کنیم.» گزارشگر العالم افزود: کودکان ضعیف‌ترین قشر یمن هستند و با توجه به ادامه محرومیت از ساده‌ترین نیازهای اساسی هر روز حال‌شان بدتر می‌شود. نجم‌الدین در پایان این گزارش گفت: گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی حاکی از آن است که کودکان یمن با توجه به ادامه یافتن خشونت و نزاع کنونی در این کشور و نیز سکوت غیرقابل توجیه جامعه جهانی با اوضاع معیشتی سختی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

 


تعداد بازدید :  167