شماره ۵۷۶ | ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد
صفحه را ببند
فینال‌های جام حذفی انگلیس، فرانسه و آلمان
رویای فتح آخرین خاکریز

شهروند| قدیمی‌ترین جام باشگاهی دنیا، حوالی ساعت 23 امشب به وقت تهران، قهرمان خود را می‌شناسد. در یک سمت فینال جام حذفی انگلیس در فصل 2015-2014، آرسنال ایستاده و در سوی دیگر آستون‌ویلا .
راه طولانی
ونگر قبل از بازی ساعت 21 امشب به وقت تهران ادعا کرده تیمش کاملا آماده بازی است و اگر هم ذره‌ای ناامید باشد با نگاه به تاریخ و به‌دست آوردن فرصت تبدیل شدن به پرافتخارترین تیم رقابت‌ها، سرشار از امید می‌شود. تیم لندنی برای رسیدن به صدوسی‌وچهارمین فینال جام‌حذفی انگلیس، رقبایی مانند‌هال‌سیتی، برایتون، میدلزبورو، منچستریونایتد و ردینگ را حذف کرد و آستون‌ویلا هم تیم‌هایی به اسم بلکپول، بورنموث، لسترسیتی، وست‌بروم و البته لیورپول را از سر راه برداشت. ونگر، دوازدهمین قهرمانی آرسنال را رقم می‌زند؟
تاریخ‌سازی به سبک پاریسی‌ها
اگر پاری‌سن‌ژرمن فینال ساعت  23:30 امشب به وقت تهران را از اوسر ببرد، علاوه بر برتری در فینال فصل جاری جام حذفی فرانسه و لمس جام این رقابت‌ها برای نهمین‌بار، اولین تیم برنده هر 3 جام داخلی فوتبال فرانسه در یک فصل نامیده می‌شود. اوسر هرچند از گذشته خوب خود فاصله گرفته اما هنوز برای پی‌اس‌جی خطرناک است؛ نشان به آن نشان که برای رسیدن به بازی نهایی و تجربه پنجمین قهرمانی در جام حذفی فرانسه از سد تیم‌هایی مانند دنیشیم، سارگومین، استراسبورگ، لاوان،لوپیر، برستویی و گنگان گذشت. پاری‌سن‌ژرمن بلان هم برای خاطره‌انگیزتر کردن فصل خود از راه حذف سد مون‌پلیه، بوردو، نانت، موناکو و سنت‌اتی‌ین به اوسر رسید.
غوغای آلمانی
در شب خداحافظی یورگن کلوپ از نیمکت مربیگری دورتموند و جدایی کاپیتان سباستین کل، زنبورهای زرد وست‌فالن قصد دارند با یک جام، سرمربی خاص خود را بدرقه کنند. جدال دورتموند و ولفسبورگ در فینال جام حذفی آلمان از ساعت  22:30 امشب به وقت تهران در ورزشگاه المپیک برلین(یکی از 3 میزبانی بزرگ این ورزشگاه در روزهای آتی) برای تیم هفتم فصل پایان یافته بوندس‌لیگا، مرهمی بر زخم‌های بزرگ این فصل است. آنها با گذر از سد اشتوتگارت کیکرز، سن‌پائولی، دینامودرسدن، هوفنهایم و بایرن مونیخ، حضورشان در فصل آینده لیگ اروپا را قطعی کردند چون حتی اگر امشب به ولفسبورگ راه یافته به فصل آینده لیگ‌قهرمانان ببازند هم بازهم به‌عنوان تیم هفتم بوندس‌لیگا، سومین و آخرین سهمیه فصل بعد آلمان در لیگ اروپا را اشغال خواهند کرد.


تعداد بازدید :  262