شماره ۵۷۶ | ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با محمدخرمگاه، دستیار اول علیرضا منصوریان در نفت‌تهران
مذاکره منصوریان با استقلال، بماند برای بعد از فینال حذفی
نفت، پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارد

شهروند| روزی که نفت‌تهران در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا حضور یافت، هیچ‌کس تصورش را هم نمی‌کرد که شاگردان جوان علیرضا منصوریان به جمع 8 تیم برتر قاره کهن راه پیدا کنند ولی آنها با تکیه بر نیروی جوانی فعل خواستن را به خوبی صرف کردند و موفق شدند جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست آورند. محمد خرمگاه دستیار اول منصوریان به آینده این تیم خوش‌بین است و اعتقاد دارد نفت در صورتی که از نظر مهره تقویت شود، می‌تواند جزو مدعیان لیگ‌قهرمانان باشد. اگرچه این روزها شایعه حضور سرمربی نفت در استقلال بیش‌از گذشته شنیده می‌شود. گفت‌وگوی «شهروند» با محمد خرمگاه را در ادامه می‌خوانید:
  تبریک، صعود دلچسبی را تجربه کردید...
واقعا همین‌طور است. ما به خوبی تیم الاهلی را آنالیز کرده بودیم و می‌دانستیم برای برتری مقابل این تیم باید از چه حربه‌ای استفاده کنیم. بازی خیلی خوبی انجام دادیم و حتی می‌توانستیم گل‌های بیشتری نیز بزنیم. با این‌که بازی را باختیم اما اندوخته قبلی باعث صعودمان شد و این موفقیت واقعا دلچسب بود.
  این موفقیت در شرایطی رقم خورد که قبل از بازی از سوی عربستانی‌ها جوسازی زیادی شده بود.
بله، متاسفانه مسئولان عربستانی در بدو ورودمان به این کشور ما را بسیار اذیت کردند. سفرمان به عربستان 17 ساعت به طول انجامید و باعث شد بازیکنان خسته شوند. با این وجود بازیکنان ما به‌خوبی کار کردند و توانستند جواب این اقدامات را در زمین مسابقه بدهند.
  نفت می‌تواند مدعی قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا باشد؟
شک نکنید ما برای رسیدن به فینال تلاش خواهیم کرد اما برای این کار نیاز به ابزار هم داریم. تیم باید تقویت شود تا بتوانیم در مراحل پایانی عملکرد خوبی بر جای بگذاریم.
  با این تقاسیر انگار در نفت ماندنی هستید...
همینطور است؛ تا روزی که ما را از نفت بیرون نیندازند، جایی نمی‌رویم.
  یعنی پیشنهاد استقلال به علیرضا منصوریان صحت ندارد؟
من خواهشم از دوستان این است که فعلا درباره استقلال حرفی نزنند. واقعیت این است که منصوریان مربی بزرگی است اما الان فقط به فینال حذفی فکر می‌کند و هدفی جز قهرمانی با نفت ندارد.
 یعنی می‌خواهید بگویید پیشنهادی از استقلال به او نرسیده است؟
بهتر است دراین‌باره خود علیرضا صحبت کند اما اگر هم اینطور باشد قطعا بعد از بازی با ذوب‌آهن در فینال حذفی مذاکره بین دوطرف برگزار می‌شود.
  شما با خودش در این مورد حرف زده‌اید؟
ما همه استقلالی هستیم و طبیعتا دوست داریم به تیم سابق خود برگردیم. منصوریان نیز همیشه می‌گوید روزی سرمربی استقلال می‌شود اما او اکنون سرمربی نفت است و موفقیت این تیم برایش از هر چیزی بیشتر اهمیت دارد.
  قهرمان جام حذفی می‌شوید؟
این بازی بسیار سخت و حساس است. ما در لیگ برتر یک شکست سخت را مقابل ذوب‌آهن تجربه کردیم و حالا بازیکنانمان انگیزه زیادی برای جبران دارند. این بازی برای ما حکم مرگ و زندگی دارد و باید بتوانیم یک بازی باارزش به‌دست آوریم. امیدوارم اتفاقاتی که در جریان مسابقه رخ می‌دهد، در مجموع به سود تیم ما باشد و با جام قهرمانی فصل را تمام کنیم.
  اینکه شما کمتر از ذوب‌آهن استراحت کرده‌اید برایتان سخت نیست؟
قطعا بازیکنان ما خسته‌تر خواهند بود اما شک نکنید انگیزه‌ای که ما برای کسب موفقیت داریم بیشتر از ذوب‌آهنی‌ها است.


تعداد بازدید :  199