شماره ۵۷۶ | ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد
صفحه را ببند
سکوت به احترام درگذشت مظلومی و اصلی و عضویت هراتیان در کمیته پزشکی فیفا
در محاصره بمب و رشوه

شهروند| موج دستگیری سران متخلف فیفا ادامه دارد و پس از اینکه چند روز قبل تخم‌مرغ صبحانه بلاتر به خاطر دستگیری چند همکارش به جرم اختلاس در گلویش گیر کرد، حالا نوبت به افتادن فردی به نام جک‌وارنر در دام نیروهای پلیس بود. درست در آستانه انتخابات ساعت 19 و 30 دقیقه به وقت تهران، نایب رئیس مستعفی سابق فیفا پس از بازداشت با یک آمبولانس در حال انتقال به بیمارستان بود که از ترس‌زندانی شدن از وسیله نقلیه گریخت اما عاقبت به دام افتاد و در زندانی در بخش اسپانیایی زادگاهش، ترینیدادو توباگو ساکن شد. از جمله شاهکارهای او خریدن بایرون مورنو، داور اکوادوری بازی ایتالیا و کره‌جنوبی در یک‌هشتم‌نهایی جام‌جهانی 2002 بود که متعاقب رشوه فدراسیون کره‌جنوبی به فیفا صورت گرفت! رئیس فدراسیون کنگو هم به طور رسمی اعلام کرد آلمان با رشوه، میزبانی جام‌جهانی 2006 را از آفریقای‌جنوبی ربود.
تهدید به بمب‌گذاری
در این شرایط، میشل پلاتینی، رئیس یوفا که اخیرا مدت حضورش در این پست تمدید شد، خواستار تعویق زمان برگزاری شصت و پنجمین کنگره فیفا شد و از لزوم ریشه‌کن شدن فساد دربالاترین سطح تصمیم‌گیری فوتبال حرف زد. سران کنفدراسیون آسیا برخلاف سایر همتایانش به عنوان حامی اصلی بلاتر، خواهان برگزاری انتخابات در موعد مشخص شدند و مدام درحال سرپوش گذاشتن بر اختلاس‌های مالی سازمان رسوا شده بودند. در این بین حتی اسپانسرها هم از فیفا روگرداندند. مشکل بزرگتر اما تهدید فیفا به بمب‌گذاری دریکی از ساختمان‌های شهر زوریخ(محل برگزاری قرعه‌کشی)، حسابی جهانیان را نگران کرد و حتی پلیس زوریخ اعلام کرد عوامل مشکوک به بمب‌گذاری درسطح شهر شناسایی شده‌اند. 2 ساعت مانده به شروع مراسم، ناگهان از حضار خواسته شد سالن را ترک کنند تا بمب مورد نظر کشف شود!
 سکوت برای ایران، ببخش از فلسطین
شصت وپنجمین کنگره فیفا از صبح جمعه با یک دقیقه سکوت به یاد درگذشته های اخیر فوتبال دنیا از جمله عزیز اصلی و غلامحسین مظلومی شروع شد و دیگر نکته جذاب برای ما ایرانی‌ها، سخنرانی زهره هراتیان، همسر هومن افاضلی وعضو جدید کمیته پزشکی فیفا بود. او پیش از این سمتی مشابه در کنفدراسیون آسیا داشت و حالا ارتقای درجه یافته است.در نهایت جبرئیل رجوب، رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین با وجود در دست داشتن کارت قرمز هنگام سخنرانی، اعلام کرد کشورش، تحت فشار مجامع عمومی و به درخواست آنگلامرکل، صدراعظم آلمان از شکایتش برای تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در فیفا صرف‌نظر کرد.

 


تعداد بازدید :  255