شماره ۵۷۶ | ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   هشدار دوباره درخصوص بحران آب| وزیر نیرو با بیان این‌که هیچ آبی غیر از مصرف شرب و در شرایط ضرورت از جنوب کشور انتقال نخواهد یافت، گفت: مصرف آب بسیار بالا رفته و دولت تحمل هزينه‌‌های مصرف بالای آب را ندارد. وزیر نیرو با بیان این‌که کشور در سال‌های اخیر با یک خشکسالی بزرگ روبه‌رو بوده، ادامه داد: برای نمونه در خوزستان ۴۵‌درصد کاهش بارندگی داشته‌‌ایم که با کم شدن بارش‌‌ها آورد رودخانه‌‌ها نیز کاهش چشمگیری داشته و امکان اجرای برنامه‌‌های از قبل پیش‌بینی‌شده دشوار شده است.

   نرخ سوخت رکود مسکن را بیشتر می‌کند| ایرج رهبر کارشناس مسکن با بیان این‌که نرخ سوخت در همه بخش‌های اقتصاد کشور تأثیرگذار است، گفت: همیشه این‌طور بوده که وقتی نرخ انرژی از کنترل خارج شود و افزایش پیدا کند تأثیر روی سایر بخش‌ها به‌خصوص مسکن می‌گذارد و به دلیل این‌که مسکن سهم زیادی را در سبد خانوار به خود اختصاص داده است بنابراین افزایش قیمت در این بخش تأثیر مستقیمی بر توان خانوارها دارد.

   میزان بار مالی قبوض گاز پس از گرانی| ناصر ابراهیمی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با تشریح بار مالی قبوض گاز پس از افزایش ۱۵‌درصدی قیمت‌ها و اجرای فاز سوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: اگر هر مشترک بخش خانگی برای دوره تابستانی ماهانه ۱۰۰ مترمکعب گاز مصرف کند که میزان مصرف اکثر مشترکان هم در محدوده ۱۰۰ مترمکعب در ماه قرار دارد، بار مالی قبوض با افزایش خیره‌کننده‌ای روبه‌رو نخواهد شد. وی افزود:  با مصرف ۱۰۰ مترمکعب در ماه و با احتساب هزینه آبونمان، بیمه و مالیات بر ارزش افزوده، بار مالی صورت‌حساب‌های گاز به بیش از ۱۳‌هزار تومان افزایش نمی‌یابد.


تعداد بازدید :  201