شماره ۵۷۶ | ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد
صفحه را ببند
وزیر اطلاعات اعلام کرد:
انهدام شبکه‌های وابسته به داعش در ایران
نقطه‌کور اطلاعاتی نداریم

وزیر اطلاعات با بیان این‌که اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان نقطه کور ندارد، گفت: هرگاه دشمن به سمت توطئه‌ای رفته؛ تحت اشراف نیروهای امنیتی ایران بوده است.
به گزارش مهر، سیدمحمود علوی در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه تهران یکی از رسالت‌های حکومت در نظام اسلامی را تامین امنیت برای جامعه دانست و گفت: ما امنیت را برای عرصه فرهنگ و نه بر فرهنگ برای فعالان اقتصادی و نه بر فعالان اقتصادی برای حوزه و دانشگاه و نه بر حوزه و دانشگاه تامین می‌کنیم چرا که در پرتو امنیت استعدادها شکوفا می‌شود و جامعه در مسیر رشد و بالندگی قرار می‌گیرد.
وی گفت: وقتی کرامت انسان‌ها حفظ شود به سراغ ناهنجاری‌ها و ساختارشکنی‌ها نمی‌روند و وزارت اطلاعات از این‌که دل بی‌گناهی را بشکند به جد پرهیز دارد و نیروهای وزارت اطلاعات نیز حواسشان جمع است که حقی را ضایع نکنند. وزیر اطلاعات با هشدار به کسانی که از عنوان وزارت اطلاعات سوء استفاده می‌کنند، گفت: ممکن است کسانی با عنوان وزارت اطلاعات بخواهند از مردم اخاذی و زورگویی کنند، ولی ما از مردم عزیزمان استدعا می‌کنیم که این گونه موارد را به ستاد خبری اطلاع دهند چرا که باید از حیثیت سربازان گمنام امام زمان دفاع و صیانت شود. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود مبارزه با مفاسد اقتصادی را به‌عنوان یک رسالت برای این وزارتخانه نام برد و گفت: وزارت اطلاعات با تمام توان در این زمینه گام می‌بردارد و تاکنون هزاران هکتار از زمین‌های بیت‌المال که به دست سودجویان و زمین‌خواران تصرف شده بود را شناسایی و آزاد کرده است.وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: با لطف خدا و با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، قضایی و نظامی و انتظامی، با اشراف فراگیر اطلاعاتی دشمن در چنگ جمهوری اسلامی است و هرگاه به سمت توطئه‌ای رفتند تحت اشراف نیروهای امنیتی ایران بوده‌اند. وی گفت: وزارت اطلاعات با تحلیل‌هایی که نسبت به قضایا دارد یا با اطلاعات گسترده‌ای که به دست می‌آورد یا با نظرسنجی‌هایش بحران‌ها و چالش‌های پیش رو را پیش‌بینی و شناسایی و به موقع به مقامات کشور اطلاع‌رسانی می‌کند و راه‌های پیشگیری از وقوع آنها را ارایه می‌دهد و در صورت وقوع نیز راهکارهای مدیریت چالش‌ها و بحران‌ها را پیشنهاد می‌کند. علوی در تشریح اقدامات ‌سال گذشته وزارت اطلاعات گفت: کشف و انهدام گروهکی که قصد عملیات انتحاری در روز قدس در شیراز و زاهدان داشت و نیز انهدام گروهک تروریستی که شمشیرباز بین‌المللی را ربوده بود همچنین هلاکت عبدالرئوف ریگی، برادر عبدالرحمان ریگی، دامادش و تیمی که ماموسا شیخ‌الاسلام نماینده کردستان را به شهادت رسانده بودند ازجمله اقدامات وزارت اطلاعات در ‌سال گذشته بوده است. به گفته وزیر اطلاعات عناصر تکفیری که قصد مسموم کردن غذای یکی از هیأت‌های بزرگ تهران را داشتند شناسایی و زیر ضربه قرار گرفتند و امکان تحقق توطئه خود را پیدا نکردند، عناصر تکفیری و تروریستی که برنامه سرقت مسلحانه در تهران و بعد انفجار بمب در قم و حرم حضرت معصومه را داشتند شناسایی و نابود شدند و هسته‌های تیم‌های مرتبط با داعش نیز یکی بعد از دیگری کشف شد.  علوی ادامه داد: همچنین تروریست‌هایی که در یک عملیات ساده ناجوانمردانه چادر خدماتی نیروی انتظامی را در خوزستان مورد هدف قرار داده بودند در مدت کمتر از ۱۰ روز شناسایی شدند و در اختیار قوه قضائیه قرار داده شدند. وی همچنین با اشاره به اقدامات وزارت اطلاعات در آزادسازی مرزبانان گروگان گرفته شده گفت: وزارت اطلاعات در آزاد‌سازی 4 گروگان نهایت تلاش خود را کرد و در شناسایی پیکر شهید دانایی‌فر و انتقالش به کشور و تحویلش به خانواده شهید اقدام اساسی را انجام داد. وزیر اطلاعات با اشاره به گروگانگیری دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در یمن گفت: گروگان گرفتن یک دیپلمات آن هم بدون این‌که مسلح باشد و آموزش نظامی ندارد اما به لطف پروردگار آزادسازی او که نیازمند عملیات پیچیده اطلاعاتی است با همت سربازان گمنام امام زمان انجام شد و اینها گوشه‌ای از عملیاتی بود که توسط سربازان گمنام و با همکاری دستگاه‌های نظامی و امنیتی انجام شده و وزارت اطلاعات را به مظهر القای رعب در دل دشمنان تبدیل کرده است.
علوی در پایان خاطرنشان کرد: به شما مردم ایران اطمینان می‌دهیم که وزارت اطلاعات با اشراف فراگیر تمام حرکات دشمنان را زیر نظر دارد و هر جا که دشمن قصد توطئه‌ای داشته باشد وزارت اطلاعات بر آنها فرود آمده و آنها را در چنگال قدرتمند خودش می‌گیرد و امکان هرگونه اقدام از سوی آنان را سلب می‌کند.


تعداد بازدید :  409