شماره ۵۷۶ | ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد
صفحه را ببند
تجلیل از نیم قرن خدمات استاد فخرالدینی

پنجشنبه به بهانه مراسم رونمایی از آلبوم تصویری کنسرت «مهرنوازان» از فرهاد فخرالدینی، آهنگساز و رهبر ارکستر موسیقی ملی به پاس بیش از نیم قرن خدمت تجلیل شد.
محمد سریر، رئیس هیأت‌مدیره خانه موسیقی در این مراسم گفت: دوستانی که موسیقیدان هستند خوب می‌دانند موسیقی در کشورهای مختلف بخشی از هویت آن کشور را تشکیل می‌دهد و به‌عنوان جریانی مهم و تأثیرگذار همواره مورد توجه واقع است. در کشورهای غربی که موسیقی آنها
پلی فونیک است، موسیقی ملی در آن جریان رشد کرده و با آن ممزوج شده است؛ بنابراین خیلی از کشورهای غربی یک «ارکستر سمفونیک ملی» دارند چون نوع موسیقی آنها همگونی‌های فراوانی با ارکستر سمفونیک دارد . در واقع واژه «موسیقی ملی» در این کشورها به نوعی معرف هویت آن سرزمین است؛ بنابراین بسیار مهم تلقی می‌شود چراکه اهالی موسیقی در این کشورها به موسیقی ملی به مثابه یک میراث برای آیندگان خود نگاه می‌کنند.
سریر با اشاره به این‌که ارکستر موسیقی ملی در زمان مدیریت هنری استاد فرهاد فخرالدینی عملکرد موفقی داشته، بیان کرد: فرهاد فخرالدینی با دانش، بینش و اشرافی که بر موسیقی ملی کشورمان داشته است همواره حضوری موثر در این عرصه داشته و امروز خوشحالیم که زمینه برپایی دوباره این ارکستر فراهم شده و اینجاست که باید متوجه این موضوع باشیم که بدانیم وظیفه این ارکستر درحال حاضر چیست و ما برای حفظ موسیقی ملی چه کارهایی را باید انجام دهیم. به اعتقاد من برای پاسخ به این سوالات انتخاب
فرهاد فخرالدینی انتخاب بسیار درستی است چراکه او باعث می‌شود تا در جامعه متکثری که ما در آن حضور داریم موسیقی به نحو شایسته‌ای به آنها معرفی شود؛ موسیقی‌ای که باید در مجموعه ملت ایران دیده شود.
محمدعلی نجفی، کارگردان، متقی مدیرعامل شرکت «پلیران» حامی مالی آلبوم تصویری کنسرت مهرنوازان و پیروز ارجمند، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم سخنرانی کردند و لوریس چکناواریان، احمد پژمان، بیژن کامکار، هوشنگ کامکار، ارسلان کامکار، محمدعلی بهمنی، سالار عقیلی، رضا مهدوی، علی جعفری‌پویان، علی قمصری، فخرالدین فخرالدینی، سهراب کاشف، آرش کامور، سیدمحمدحسین مقدس‌تفرشی، کیوان ساکت، حمید اسفندیاری، حریر شریعت‌زاده و تعداد دیگری از هنرمندان از میهمانان ویژه این مراسم  بودند.


تعداد بازدید :  248