شماره ۵۷۶ | ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

لیست نهایی شرکت‌کنندگان شصت‌ونهمین فستیوال فیلم «ادینبرو اسکاتلند» توسط مدیر هنری این فستیوال رونمایی شد و فیلم سینمایی «ملبورن» به کارگردانی نیما جاویدی در بخش دیدگاه نو و فیلم «شیفت شب» به کارگردانی نیکی کریمی در بخش رقابتی این فستیوال حضور دارند.


علی دایی در مراسم بزرگداشت جمشید
مشا یخی

در چهلمین سالگرد ساخته شدن فیلم «آرواره‌ها» ساخته استیون اسپیلبرگ، این فیلم بار دیگر راهی سینماهای آمریکا می‌شود و
 ۵۰۰ سالن سینما در این کشور، فیلم «آرواره‌ها» را نمایش می‌دهند.

نمایش «انگار در چشمان تو اسب می‌دود» به کارگردانی طاها ذاکر و بازی بهاره رهنما چهارشنبه ۶ خردادماه با حضور احمد مسجدجامعی افتتاح شد. این نمایش هر شب ساعت ۲۰ در «مکتب تهران» به صحنه رفته و بعد از اتمام اجرا در این سالن در مکان دیگری به مدت یک ماه اجرا خواهد شد.


مراسم بزرگداشت «بی‌بی کینگ» در خیابان بیل در ممفیس برگزار شد. تونی کلمن درامر «بی‌بی کینگ» گیتاریست مشهور و سلطان بلوز، در مراسم تشییع جسد بی‌بی کینگ در ممفیس در ایالت تنسی آمریکا یکی از گیتارهای او به نام لوسیل را در دست گرفت.

رئیس سازمان سینمایی از شهرداری تهران درخواست کرد تا یک پلاک جدید برای خانه سینما در نظر بگیرد چرا که این نهاد نیازمند یک ساختمان مناسب است.

فیلم کوتاه «چشم آبی» ساخته امیرمسعود سهیلی جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره بین‌المللی «اینترتومارچز» شهر کن فرانسه دریافت کرد.

کتاب گفت‌وگو با پیتر بروک با عنوان «میان دو سکوت» اثر دیل مافیت با ترجمه علی منصوری توسط انتشارات افراز منتشر و راهی بازار نشر شد.

شب شعر و خاطره حوزه هنری این بار ویژه پاسداشت ۱۷۵ شهید غواص عملیات كربلای ۴ است كه به تازگی پیكر مطهرشان تفحص و وارد ایران شده است. مراسم «۱۷۵ مروارید» كه به گرامیداشت این جوانان دلاور كشورمان اختصاص دارد، یكشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷ در سالن سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی واقع در تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود.

رئیس انجمن سینماداران از نیروی انتظامی خواست که در ماه مبارک رمضان با صاحبان سالن‌های سینما همکاری کند و به آنان در اجرای طرح «از افطار تا سحر» یاری برساند.

جدیدترین آمار فروش گیشه سینماها حکایت از فروش نیم‌میلیاردی «نهنگ عنبر» و بیش از 600 میلیونی «قصه‌ها» دارد.


ترانه علیدوستی در صفحه اینستاگرام خود عکسی را به اشتراک گذاشته که برای آن توضیح عجیبی نوشته است. به گزارش «خبرآنلاین»، او در توضیح این تصویر نوشته است: «وصیت من به شما این است که انگلیسی یاد بگیرید. چون در کشور ما جز آقای ظریف دیگر کسی انگلیسی بلد نیست و هیچ‌کس نمانده که روی منوی دوزبانه رستوران‌ها، اتوبوس‌های حامل توریست، بیلبوردهای تبلیغاتی و حتی بنرهای خوشامدگویی به میهمانان سیاسی این زبان را بی‌غلط  بنویسد.»

 


تعداد بازدید :  226