شماره ۵۷۶ | ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد
صفحه را ببند
اخبار نیکوکاری

اهدای 100 جلد کتاب به مددجویان دورودی
اسداله‌اسدی در دیدار با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: 110 جلد کتاب توسط رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود در زمینه‌های فرهنگی، تاریخی، ادبیات و... جهت اهدا به مددجویان تحت حمایت به این نهاد اهدا شده است.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد کتاب در راستای ارتقای سطح اعتقادات و تقویت برنامه‌های دینی و همچنین افزایش سطح آگاهی مددجویان تحت‌حمایت به این نهاد اهدا شده است و در دو مرحله توسط مراکز نیکوکاری و امور فرهنگی و آموزش خانواده کمیته امداد بین خانواده‌های تحت حمایت به‌خصوص در مناطق حاشیه‌نشین شهرستان توزیع می‌شود.
اسدی هدف از اجرای طرح توزیع کتاب بین خانواده‌های تحت‌حمایت را ایده‌های نو برای نهادینه کردن مولفه‌های مطالعه و کتابخوانی بین خانواده‌های تحت‌حمایت بیان کرد و افزود:   گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی بین خانواده‌های تحت‌حمایت روبه‌افزایش است و با استقبال و حضور خوب مددجویان روبه‌رو شد، به‌طوری‌که فرزندان مددجویان در مسابقات قرآنی در سطح شهرستان و استان در ‌سال‌گذشته مقام‌های خوبی کسب کردند و دور جدید این کلاس‌ها در دستورکار واحد فرهنگی و آموزش است.
مدیر کمیته امداد ارزش ریالی کتاب‌های اهدایی سازمان تبلیغات اسلامی را 30‌میلیون ریال عنوان کرد و گفت: باتوجه‌به تماس‌هایی که با دفتر مراجع تقلید در قم و روحانیون مبلغ در سطح شهرستان انجام گرفته درصدد تهیه قرآن، استفتائات مقام معظم رهبری و نهج‌البلاغه جهت توزیع بین خانواده‌های تحت‌حمایت هستم.
در این دیدار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:   100جلد کتاب دیگر به مرکز نیکوکاری محله صفا و الغدیر شهرستان دورود اهدا می‌شود.

۱۰۰ بیمارهموفیلی خراسان‌جنوبی نیازمند حمایت خیران هستند
مدیرکانون هموفیلی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که بسیاری از بیماران خاص استان حتی برای تأمین هزینه‌های ایاب و ذهاب مشکل دارند، گفت: ۱۰۰ بیمار هموفیلی استان به دلیل مشکلات مالی نیازمند حمایت هستند.
محمد برفی در همایش تقدیر و تشکر از حامیان مرکز جامع بیماران خاص خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این مرکز به‌عنوان نخستین مرکز جامع بیماران خاص کشور و به‌عنوان پایلوت در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی شده است.
وی با تأکید بر این‌که این موضوع به این معنی نیست که استان‌های دیگر برای بیماران خاص خود کاری انجام نداده‌اند، بیان کرد: هر استانی بنا به امکانات و ظرفیت‌های خود، کانون‌ها و تشکل‌هایی برای حمایت از بیماران خاص راه‌اندازی کرده است. مدیر کانون هموفیلی خراسان‌جنوبی با اشاره به نبود خدمات حمایتی از بیماران خاص، گفت: در مرکز جامع بیماران خاص علاوه بر خدمات درمانی قرار است که کارهای آموزشی و پژوهشی نیز انجام شود اما نیاز است که خدمات حمایتی نیز در این مرکز دنبال شود.

لزوم راه‌اندازی فضای مددکاری ویژه برای بیماران خاص استان
برفی با بیان این‌که بسیاری از بیماران خاص استان حتی برای تأمین هزینه‌های ایاب و ذهاب خود مشکل دارند، بیان داشت:   در بین ۱۳۰ بیمار هموفیلی شناسایی شده در استان ۱۰۰ بیمار مشکلات مالی دارند که نیازمند خدمات حمایتی هستند. وی با اشاره به این‌که دولت در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری مناسبی در حوزه دارویی انجام داده است، عنوان داشت: اما جنبه حمایتی بیماران موضوعی است که از آن غفلت شده و باید خیران، هم در بعد درمانی و هم در بحث حمایتی، بیماران خاص را مورد توجه قرار دهند.
مدیر کانون هموفیلی خراسان جنوبی اضافه کرد: برخی از بیماران خاص حتی از خدمات دستگاه‌های حمایتی محروم شده‌اند چراکه هر دستگاهی برای ارایه خدمات تعریف خاصی دارد.
برفی پیشنهاد کرد که به منظور ارایه خدمات حمایتی از بیماران خاص استان در مرکز جامع بیماران خاص فضای مددکاری ویژه مستقر و حساب ویژه‌ای برای کمک به این بیماران درنظر گرفته شود.

۱۴۹ زندانی درجشن گلریزان استان بوشهر آزاد می‌شوند
مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: در سال‌جاری ۱۴۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد شهرهای مختلف استان بوشهر با تلاش ستاد دیه استان از زندان آزاد می‌شوند.
سیداسماعیل موسوی در نشست ستاد دیه شهرستان گناوه افزود:   این شمار زندانی درمجموع ۱۷۰‌میلیارد ریال بدهی دارند که تلاش خواهیم کرد با گذشت شاکیان و حمایت مالی خیرین آنها را آزاد کنیم. وی اظهار کرد: هفت زندانی جرایم غیرعمد دربین زندانی‌ها اهل گناوه هستند که بامجموع بدهی ۱۳‌میلیارد ریال در جشن گلریزان این شهرستان که قرار است چهاردهم ماه مبارک رمضان در مصلای گناوه برگزار شود آزاد و به کانون گرم خانواده‌های خود باز می‌گردند.


تعداد بازدید :  314