شماره ۵۷۶ | ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد
صفحه را ببند
بازار جهانی

تبدیل لباس به کنترل‌کننده الکترونیکی
گوگل با پروژه Jacquard قصد دارد لباس شما را به یک «ترک‌پد» تبدیل کند. این پروژه درواقع یک پارچه بافته شده با الیاف رسانا است که به کاربر اجازه می‌دهد از آن به‌عنوان ترک‌پد (کنترل لمسی) برای کنترل وسایل الکترونیکی استفاده کند. این پارچه از Wi-Fi کم‌مصرف برای اتصال به دیگر محصولات استفاده می‌کند و در آینده قرار است تبدیل به بخشی از لباس‌های ما شود. اما به نظر می‌رسد که تا آن زمان، راه زیادی باقی است، چرا‌که سیستم تأمین انرژی محصول همچنان جای کار دارد.

پیامک حاوی ویروس در کمین آیفون
اخیرا ویروس جدیدی وارد سیستم عامل‌های ios شده است که کل سیستم تلفن‌همراه شما را مختل می‌کند. این ویروس پس از آن‌که به صورت پیامک وارد سیستم‌های عامل ios شد، به سرعت تلفن‌همراه شما را از کار می‌اندازد. این ویروس سیل عظیمی از شکایات افراد را در توییتر به دنبال داشته است و اکنون اپل درحال پیگیری این موضوع و حل این مشکل است و در این مدت کاربران باید از باز کردن پیام‌های مشکوک جلوگیری کنند.

گوشی‌هوشمند با دو صفحه نمایش
شایعه جدیدی در مورد شرکت سامسونگ نشان می‌دهد این شرکت درحال حاضر مشغول کار روی یک تلفن هوشمند با صفحه نمایش دوگانه است. گفته شده که از این گوشی هوشمند جدید در داخل شرکت سامسونگ با نام پروژه Valley یاد می‌شود و مجهز به دو صفحه نمایش جداگانه خواهد بود. وجود حرف V در کد نام دستگاه مورد بحث را می‌توان این‌گونه ارزیابی کرد که محصول Project Valley یک گوشی هوشمند تاشو است، اما این موضوع توسط منابع نزدیک به شرکت مورد اشاره هنوز تایید نشده است.

حملات دی‌داس، دو برابر پارسال
موسسه آکامای، سازنده زیرساخت‌های اینترنت اعلام کرده است که حملات دی‌داس طی‌ سال گذشته بیش از دوبرابر شده است. آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که ماهیت حملات دی‌داس (DDoS) درحال تغییر بوده و این حملات که با استفاده از روترهای خانگی ناامن و وسایل دفاتر صورت می‌گیرند تا قربانیان خود را با داده‌ها اشباع کنند به سرعت رو به افزایش است. در گزارش مذکور که به گزارش وضع امنیت اینترنت فصل اول‌ سال ۲۰۱۵ معروف است، به این نکته اشاره شده که هشت «حمله عظیم» از نظر پهنای باند از ۱۰۰گیگابیت بر ثانیه فراتر رفتند، حال آن‌که حملات متوسط کمتر از
 ۱۰ مگابیت بر ثانیه داده را به سمت اهداف خود ارسال کرده‌اند اما این کار را حداقل به مدت یک روز انجام داده‌اند.


تعداد بازدید :  207