شماره ۵۷۵ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
ذره‌بين

آزادی طلافروش لرستانی از اسارتگاه گروگان‌گیران
مردان تبهکار که در یک سناریوی پیچیده طلافروش ازنایی را به گروگان گرفته بودند، با اقدام به موقع و ضربتی نیروهای انتظامی دستگیر شدند. گروگان‌گیران پس از ربودن طلافروش در تماس با خانواده این فرد، طلاهای موجود در طلافروشی را برای آزادی وی درخواست کرده بودند. پس از تماس خانواده طلافروش با فوریت‌های پلیس استان، ماموران نیروی انتظامی خرم‌آباد و فرمانده پلیس آگاهی لرستان به شهرستان ازنا اعزام شدند.
با وجود تمایل خانواده مرد طلافروش به تحویل طلاها به گروگان‌گیران، با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی، محل اختفای گروگان‌گیران در کمتر از 4 ساعت شناسایی شد. پس از شناسایی، محل اختفای گروگانگیران در محاصره پلیس قرار گرفت و آنان به محض اطلاع از حضور پلیس گروگان را رها کردند. دو نفر از گروگان‌گیران همان شب و به فاصله پنج دقیقه از آزادی طلا فروش دستگیر شدند و نفر سوم نیز روز بعد در ازنا دستگیر شد.
دو نفر از گروگان‌گیران ساکن ازنا و دیگری ساکن خارج استان بود که به قصد آدم‌ربایی از خارج از استان به ازنا آمده بود. گروگان‌گیران در بازجویی‌ها اعتراف کردند که چندین بار قصد آدم‌ربایی داشته‌اند که حضور پلیس مانع این اقدام آنها شده بود.

56 مسموم پارس‌جنوبی از بیمارستان مرخص شدند
56 نفر از کارکنان یکی از شرکت‌های پیمانکاری فاز 19 پارس‌جنوبی که به دلیل مسمومیت در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان بستری شده بودند، پس از بهبود، شامگاه سه‌شنبه مرخص شدند.
عبدالکریم دادجو، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: شمار مسمومان کارکنان شرکت پیمانکاری فاز 19 پارس‌جنوبی در روز سه‌شنبه از 118 نفر به 121 نفر افزایش یافته بود که بقیه آنها بدون بستری، در محل شرکت درمان شدند. هر چند از آب و غذای مصرفی کارکنان شرکت یاد شده نمونه‌گیری شده اما هنوز آزمایشگاه علت مسمومیت را اعلام نکرده است. رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان بوشهر اظهار کرد:  مسمومیت غذایی در مجموعه شرکت‌های مستقر در پارس‌جنوبی هر ساله بارها تکرار می‌شود که باید فکری برای بهداشت آب و غذای شاغلان این شرکت‌ها کرد.
وی ادامه داد: غذای مصرفی کارکنان شرکت‌های پیمانکاری از طریق آشپزخانه‌های عمومی و خارج از مجموعه شرکت تأمین و از طریق خودرو به محل شرکت‌ها منتقل می‌شود.
دادجو گفت: با توجه به این‌که غذا در ظروف یکبار مصرف بسته‌بندی و تا زمان صرف به‌دلیل بعد مسافت مدت زمان زیادی در گرما نگهداری می‌شود، احتمال فسادپذیری آن بالا می‌رود. برای جلوگیری از مسمومیت کارکنان شرکت‌های پارس‌جنوبی یا باید آشپزخانه در محل شرکت‌های پیمانکاری مستقر باشد یا کارکنان به سالن‌های محل طبخ غذا منتقل شوند.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان بوشهر با بیان این‌که گرمی هوا در منطقه پارس‌جنوبی فساد پذیری غذا را بالا می‌برد، افزود:  به‌دلیل زیاد بودن شمار کارکنان شرکت‌های پارس‌جنوبی نظارت بر نحوه تهیه و توزیع غذا برای این افراد از حساسیت بالایی برخوردار است.

 


تعداد بازدید :  279