شماره ۵۷۵ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
3سارق مسلح در ملأعام اعدام شدند

3سارق مسلح که دست به سرقت‌های خشن در سطح شهر مشهد زده بودند، صبح دیروز در ملأعام اعدام شدند.
اعضاي اين باند مخوف اقدامات مجرمانه خود را با سرقت خودرو از استاني ديگر آغاز کردند و پس از آن با تهيه انواع سلاح‌هاي گرم، نارنجک و بمب دستي به سرقت‌هاي مسلحانه از طلافروشي‌ها روي آوردند.  
محکومان اين پرونده که‌ سال 1390 در مشهد دستگير شدند به 19 سرقت اعتراف کردند که
 13 فقره آن مسلحانه بوده است. آنها در جريان اقدامات خشن خود يکي از طلافروشان را در خيابان مسلم مشهد به قتل رساندند و فرد ديگر را نيز هنگام ارتکاب جرم با شليک گلوله مجروح کردند.  
محکومان اين پرونده که در انجام برخي سرقت‌هاي مخوف از چادر زنانه عربي استفاده مي‌کردند به ارتکاب جرايمي چون گروگان گيري، آدم‌ربايي، قتل و سرقت‌هاي مسلحانه پرداخته‌اند.
اقدامات مجرمانه متهمان از ‌سال 1384 در مشهد با سرقت يک دستگاه پژو 206 در خيابان ملک‌آباد هنگامي آغاز شد که آنان زني را با تهديد سلاح از داخل خودرو در حالي بيرون انداختند که فرزند 5ساله‌اش درون خودرو بود و دزدان مسلح کودک را در منطقه ديگري رها کردند.
آنان سپس پلاک‌هاي يک دستگاه وانت را سرقت کرده و روي پژو 206 نصب کردند و در همان‌ سال به‌طور مسلحانه به يک طلافروشي دستبرد زدند و سپس خودروي پژو را در حاشيه شهر به آتش کشيدند تا سرنخي از خود بر جا نگذارند.  
همچنین این مجرمان در ‌سال 87 پس از دستبرد به يک طلافروشي در خيابان مسلم و سرقت طلاهاي فروشگاه، مالک طلافروشي را با شليک گلوله به قتل رساندند و جرايم خشن خود را تا‌ سال 1390 ادامه دادند.  
دزدان مسلح نقابدار در آخرين سرقت مسلحانه خود به يک
 طلا فروشي در خيابـان شـهيد
 مطهري دستبرد زدنــد کـه پـس
 از آن کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي سرکرده باند را پاييز‌ سال
 90 دستگير کردند و در ادامه عمليات نيز ديگر اعضاي اين باند به دام افتادند.  در بازرسي از مخفيگاه و خودروي سارقان مسلح، سلاح جنگي، نارنجک‌هاي دست‌ساز، کمربند انفجاري، بمب‌هاي صوتي، شوکر و لوازم تغيير چهره کشف شد. آنها در يکي از سرقت‌هاي مخوف خود کمربندهاي انفجاري کنترل از راه دور را به کمر يک طلافروش بستند و بدين ترتيب با گروگان گرفتن اعضاي خانواده وي و شکنجه فرزندانش او را مجبور کردند تا طلاهاي مغازه‌اش را براي آنان بياورد و سپس پسر طلافروش را به صندوق عقب پرايد انداختند و در منطقه ديگري از شهر رها کردند.  
گفتنی است، متهمان در شعبه هشتم دادگاه انقلاب به اتهام محارب محاکمه شدند که 3 عضو اين باند خطرناک در چند جلسه و با حضور وکلاي مدافع محاکمه شدند و پس از آن‌که همه جوانب اين پرونده با دقت مورد رسيدگي و بررسي قرار گرفت، مقام قضايي اتهام آنان را با توجه به محتويات پرونده، اقرار صريح متهمان و گزارش ماموران انتظامي محرز دانست و رأي به محارب بودن آنان داد و 3 متهم به اعدام محکوم شدند.
با اعتراض وکلاي متهمان به رأي صادره، اين پرونده در شعبه 42 ديوان عالي کشور و توسط قضات با تجربه مورد رسيدگي دقيق قرار گرفت اما قضات ديوان عالي نيز رأي صادره در مورد متهمان را تاييد کردند که پس از طي مراحل قانوني و استيذان از رئيس قوه قضائيه، مقدمات اجراي حکم 3 محکوم در ملأعام فراهم شد و صبح دیروز در تقاطع خيابان مسلم در منطقه گاز شرقي مشهد به دار مجازات آويخته  شدند.

 


تعداد بازدید :  250