شماره ۵۷۵ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
عدد خبر

107 سال از تولید نفت در ایران گذشت

یکصدوهفتمین سالروز کشف طلای سیاه درحالی در سایه سنگین خبر افزایش قیمت بنزین و گازوییل به دست فراموشی سپرده شد که با گذشت بیش از ۱۰۷‌سال هنوز ایران در ردیف کشورهای بزرگ صادرکننده فرآورده‌های نفتی نیست. افزایش یک‌باره قیمت حامل‌های انرژی به‌ویژه بنزین، گازوییل و گاز طبیعی در سالروز کشف طلای سیاه از مهم‌ترین وقایع این حوزه در ‌سال‌جاری است.

20 میلیارد دلار گردش مالی پژو برای ۲۳‌سال حضور در ایران

 

رایزنی خودروسازان ایرانی برای بازگشت پژو فرانسه در شرایطی ادامه دارد که به گفته کارشناسان، تاکنون پژو حتی به اندازه تأسیس یک نمایندگی خدمات پس از فروش هم در ایران سرمایه‌گذاری نکرده و ۲۳‌سال مقابل داخلی‌سازی قطعات در ایران سنگ‌اندازی کرده است، اما با خروج این شرکت از ایران، تولید محصولات پژو در مدت ۸ ماه به خودکفایی رسید. شرکت پژو در طول 23‌سال حضور خود در کشورمان از ‌سال 68 تا 91 حدود 20‌میلیارد دلار گردش مالی را در ایران تجربه کرد.

22 درصد درخواست افزایش قیمت سیمان روی میز دولت

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان از ارایه درخواست جدید تولیدکنندگان برای افزایش قیمت خبر داد و گفت: اگرچه طی هفته‌های گذشته درخواست افزایش ۱۷درصدی از دولت داشتیم اما اکنون درخواست‌مان افزایش ۲۲درصدی است. این در حالی است که اخیرا وزیر صنعت افزایش قیمت سیمان را منتفی دانسته است.

3.2 میلیارد نفر  تعداد کاربران اینترنت در جهان

برآوردهای اتحادیه بین‌المللی مخابرات نشان می‌دهد که تعداد کاربران اینترنت تا پایان‌ سال 2015 به 2/3‌میلیارد نفر می‌رسد که تقریبا برابر با نصف جمعیت جهان است. در کل دنیا 7‌میلیارد نفر مشترک خدمات تلفن‌همراه هستند. علاوه‌بر این تا پایان ‌سال2015 حدود 80‌درصد از خانوارها در کشورهای توسعه‌یافته و 34‌درصد در کشورهای درحال توسعه به گونه‌ای به اینترنت دسترسی
خواهند داشت.

 


تعداد بازدید :  256