شماره ۵۷۵ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
به دست دکتر روحانی ریاست جمهوری رسما افتتاح شد
بازار بزرگ ایرانی – اسلامی «نقش جهان» اندیشه

سپیده حاصلی پناه ؛ غرب استان تهران- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی  رییس جمهور روز سه شنبه در ادامه برنامه های سفر استانی به غرب استان تهران با حضور در بازار ایرانی - اسلامی نقش جهان اندیشه با افتتاح رسمی، از بخش های مختلف این بازار بازدید و با توضیحات مسئولان در جریان روند ساخت این پروژه تجاری- فرهنگی قرار گرفت. رییس جمهوری در ادامه سفر کاروان تدبیر و امید به غرب استان تهران، با حضور در بین مردم شهرستان های شهریار، قدس و ملارد و سخنرانی در جمع مردم  این مناطق، پس از کلنگ زنی شهرک صنعتی شهریار و افتتاح مجموعه آموزشی شهریار  و بهره‌برداری از ده هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در شهریار، در نهایت بازار بزرگ ایرانی – اسلامی اندیشه را  رسما افتتاح کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در ادامه برنامه‌های سفر استانی به غرب استان تهران با حضور در بازار ایرانی – اسلامی اندیشه از بخش‌های مختلف این بازار بازدید و با توضیحات مسئولان در جریان روند ساخت این پروژه تجاری- فرهنگی قرار گرفت.
رئیس جمهور با مثبت ارزیابی کردن ساخت این بازار و تأکید بر معماری ایرانی و اسلامی در ساخت و سازهای کشور گفت: امیدواریم این مرکز الگویی برای سایر مناطق کشور باشد تا معماری سنتی و اسلامی را در سراسر ایران مهیا کنیم.
در آیین افتتاح این مرکز، نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور، حسین فریدون مشاور ارشد رئیس جمهور، رحمانی فضلی وزیر کشور، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، نعمت زاده وزیر صنایع، هاشمی استاندار تهران، نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید،سیدحسین هاشمی استاندار تهران، آیینی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه و چند تن از مقامات استانی و محلی نیز حضور داشتند.در ایده طراحی هسته اصلی مرکز شهر اندیشه الگوی شهرسازی ایرانی – اسلامی در نظر گرفته شده که سعی بر آن شده در پروژه مذکور این ویژگی‌ها نیز لحاظ گردد. این پروژه در زمینی به مساحت حدود 5/2 هکتار و با زیربنای حدود 115 هزار متر مربع شامل کاربری‌های مختلف تجاری، فرهنگی، مذهبی، پارکینگ و غیره بوده است. عملیات اجرایی این بنا در شهریور سال 90 مشتمل بر 12 سرا در سه طبقه آغاز و در خرداد سال جاری به بهره‌برداری رسید. این بازار دارای 1271 واحد تجاری، 1528 پارکینگ، یک باغچه، مسجدی با مساحت 4310 متر مربع زیربنا، زورخانه، چندین سالن چندمنظوره و فضای سبز به مساحت 7000 متر مربع است.

 


تعداد بازدید :  470