شماره ۵۷۵ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
مردم خودشان مدیریت کنند!

به گزارش ایسنا، سید حسین هاشمی در حاشیه مراسم افتتاحیه سامانه «سامد» - سامانه ارتباط مردم و دولت که امروز در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران برگزار شد، درجمع خبرنگاران افزود: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی باید قیمت بنزین فوب قیمت خلیج فارس باشد و در این راستا نیز دولت هیچ کار اضافه‌ای جز اجرای بخشی از قانون را نخواهد کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه طبیعتا افزایش قیمت بنزین در افزایش قیمت کرایه‌ها نیز تاثیرگذار خواهد بود، تاکید کرد: این افزایش قیمت‌ها مدیریت شده خواهد بود، زیرا درخصوص قیمت وسایل حمل و نقل عمومی (اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و مترو) وزارت کشور و استانداری ورود خواهند کرد و قطعا از افزایش بی‌رویه این قیمت‌ها جلوگیری
خواهد شد.
استاندار تهران ادامه داد: البته آنچه برای ما در اولویت قرار دارد، کنترل و مدیریت قیمت وسایل حمل و نقل عمومی است و در ارتباط با خودروهای شخصی نیز خود مردم باید این مساله را مدیریت کنند تا در حق‌شان اجحاف نشود.
اول آنکه بحث افزایش قیمت بنزین و
 تک نرخی شدن آن، بحثی متفاوت از افزایش قیمت کرایه‌ها است. گرچه سید حسین هاشمی در مورد مدیریت این قیمت‌ها، صحبت کرده است، اما تقریبا همه مردم فقدان چنین مدیریتی را احساس کرده و می‌کنند. باید پرسید چگونه استانداری به این وضعیت ورود خواهد کرد و چگونه می‌توان امید داشت که شکایات مردمی به نتیجه خواهد رسید؟
دوم آنکه مردم چگونه می‌توانند مساله افزایش کرایه‌ها را خود به تنهایی مدیریت کنند؟ وقتی بعضی از رانندگان محترم، برای گرفتن
 500 تومان، قفل فرمان می‌کشند و در بهترین شرایط، شاهد درگیری لفظی و فیزیکی هستیم، مردم چگونه باید این مساله را مدیریت کنند تا در حقشان اجحاف نشود؟

 


تعداد بازدید :  262