شماره ۵۷۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد
صفحه را ببند
امشب، الاهلی – نفت در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان
شگفتی ادامه دارد؟

شهروند| قسمت آخر نبرد ایرانی- عربستانی مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ‌قهرمانان‌آسیا درحالی به میزبانی الاهلی برگزار می‌شود که نفت بی‌طرفدار پایتخت ما به لطف برتری یک بر صفر می‌رود تا با دفاع از اندوخته‌اش (کاری که در انجامش تبحر اندکی دارد) برای اولین‌بار در تاریخ کم‌قدمت خود جمع 8تیم برتر لیگ‌قهرمانان آسیا راه یابد. شاگردان منصوریان، محروم و مصدوم خاص و جدیدی ندارد و الاهلی هم برای حفظ آبروی اخیرا بارها ریخته شده فوتبال عربستان با لشکر سلم و تور به میدان جده وارد می‌شود. نفت اگر مانند بازی رفت در تهران ظاهر شود و برخلاف رقابت آخر هفته گذشته اسیر بدشانسی نشود، شانس زیادی برای برپایی جشن صعود دارد.
بازهم کارشکنی
شاگردان کریستین گروس، وظیفه رساندن توپ به عمرسومه، مهاجم 27 ساله سوری و مهند العسیری، زوج او در این بازی را دارند تا بلکه پس از مدت‌ها پای مهاجم سوریه‌ای به گل باز شود. سرمربی سوییسی الاهلی ظاهرا آن‌قدر از اشتباهات و بازی بد تیمش در دور برگشت ناراحت است که با نشان دادن چند باره فیلم بازی به شاگردان نحوه درست جاگیری را آموزش داد. تمرین در زمین مجهز شماره 2 ملک عبدالله، موهبت بزرگی است، با این حال منصوریان به استناد آنچه دیده، شاکی است:  «ساعت  14:30 بعد از ظهر وارد فرودگاه جده شدیم اما ساعت 23:30 بالاخره توانستیم از فرودگاه خارج شویم. ما با عربستانی‌ها برادریم و این هم صرفاً یک بازی فوتبال است. این همه معطلی در فرودگاه واقعاً غیرقابل توجیه است! متاسفانه پلیس فرودگاه جده نهایت کارشکنی را در حق تیم نفت ایران انجام داد. ساعتی به بهانه چک کردن لیست، ساعتی به بهانه کپی گرفتن از گذرنامه‌ها و ساعتی به بهانه خراب بودن دستگاه فتوکپی! اگر می‌خواهیم فوتبال در آسیا پیشرفت کند، این مسائل باید یک جا متوقف شود. اشخاص پشت گیت فرودگاه نباید آن‌قدر توانمند باشند که بتوانند در روند رشد فوتبال آسیا تأثیر منفی بگذارند!»
تدابیر نفت
 تیم تهرانی پس از هدر دادن فرصت اولین قهرمانی در لیگ برتر ایران، چاره‌ای غیراز فراموش کردن اتفاقات هفته پایانی لیگ با مسکن «موفقیت در لیگ‌قهرمانان آسیا» ندارد. تیم دونده علیرضا منصوریان در ضدحملات به‌شدت خطرناک است. اهرم‌هایی تهاجمی و سریع مانند ارسلان مطهری و غلامرضا رضایی، بازیکنان موثری مانند لئوناردو پادووانی و ایمان مبعلی و البته بیرانوند معمولا مطمئن در دروازه، استرس منصوریان را به حداقل می‌رسانند.

 


تعداد بازدید :  233