شماره ۵۷۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد
صفحه را ببند
غیرمتخصص‌ها می‌گویند روزبهانی المپیکی نشده است
ناطق‌نوری: در المپیک طلسم می‌شکنیم

شهروند| فدراسیون بوکس که سال‌های طولانی است توسط احمد ناطق‌نوری اداره می‌شود، همواره با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند اما با این وجود در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته،‌ به شکلی که اولین سهمیه ایران برای المپیک 2016 نیز در همین رشته به‌دست آمده است. گفت‌وگوی «شهروند» با رئیس باسابقه این فدراسیون را درباره مسائل موجود در ادامه می‌خوانید:
‌  از ماجرای احسان روزبهانی شروع کنیم که در برخی از رسانه‌ها آمده هنوز نامش به‌عنوان یک المپیکی ثبت نشده است...
این را آن رسانه‌ها برای خودشان اعلام کردند. متاسفانه تخصصی ندارند و خبر اشتباه درج می‌کنند. احسان قبل از پایان مسابقاتش سهمیه را کسب کرده و به خاطر همین پس از پایان مسابقات در شهریورماه نامش به‌عنوان المپیکی ثبت می‌شود. البته برد و باخت روزبهانی در این دیدار تأثیري در المپیکی شدنش ندارد. برنامه‌های زیادی برای روزبهانی داریم که به‌زودی او در تورنمنتی در ترکیه شرکت می‌کند تا برای مسابقات بعدی آماده شود.
‌   وینکوف،‌ مربی اوکراینی تیم‌ملی نیز کارش را به تازگی آغاز کرده،‌ از عملکرد او راضی هستید؟
این مربی کار خودش را می‌کند و سعی می‌کنیم که امکاناتی که می‌خواهد را در اختیارش قرار دهیم. او خودش قهرمان جهان بوده و در زمانی که ما در المپیک لندن بودیم،‌ وینکوف مربی اوکراین بود.
‌  ‌ اوضاع مالی فدراسیون بوکس چگونه است؟
هنوز پولی در ‌سال جدید به فدراسیون تزریق نشده است و شدیدا گرفتار هستیم. در انجام خیلی از برنامه‌ها دچار مشکل شدیم و باید هرچه سریع‌تر به ما پول برسد. امسال برای فدراسیون در سالی که باید سهمیه المپیک بگیریم یک‌میلیارد و 800‌میلیون تومان بودجه تعیین شده است. این مبلغ خیلی کم است اما اگر همین هم پرداخت شود، راضی هستیم.
‌   شاید مسئولان وزارتخانه انتظار دارند که مدیر باسابقه‌ای مثل شما درآمدزایی هم داشته باشد. اینطور نیست؟
درآمدزایی هم داریم اما به دلیل محدودیت‌های بوکس نمی‌توان از حدی بیشتر پول به فدراسیون آورد. نمی‌دانم تا چه زمانی باید این کاسه گدایی را دست‌مان بگیریم و در خانه همه را بزنیم. اگر یک گدا در خانه شما را هم چند بار متوالی بزند، دیگر پولی به او نمی‌دهید!
‌  ‌ امید دارید که در این‌ سال خیلی سخت چند سهمیه المپیک در رشته بوکس کسب شود؟
ان‌شاءالله اگر مشکلات مالی‌مان برطرف شود و خدا کمک‌مان کند، درصدد هستیم که 5 تا 6 سهمیه برای المپیک ریو کسب کنیم. در المپیک لندن 4 سهمیه داشتیم که تمام بوکسورها نیز عملکرد خوبی داشتند اما باید این سهمیه را افزایش دهیم.
‌  ‌ بعد از این‌که دوومیدانی به لیست رشته‌های مدال‌آور ایران در المپیک اضافه شد، شاید این بار نوبت به بوکس رسیده باشد...
تمام هدف و برنامه‌های ما در همین راستا است. علاوه بر این‌که ما باید تمام امکانات را در اختیار بوکسورها قرار دهیم،‌ آنها نیز باید غیرت به خرج دهند تا به هر قیمتی شده در المپیک ریو با کسب مدال رکوردشکنی کنیم. بوکس لیاقت این را دارد که مدال المپیک را هم به کارنامه افتخاراتش بیفزاید. البته این را هم بگویم که هیچ‌وقت از هیچ مسابقاتی جز المپیک دست خالی برنگشتیم و این‌بار سعی می‌کنیم طلسم المپیک را هم بشکنیم. اگر این اتفاق رخ دهد می‌تواند انقلابی در ورزش ایران باشد و نگاه‌ها نیز بیشتر به سمت بوکس جلب شود،‌ اگرچه چند سالی است به دلیل پخش تلویزیونی این علاقه در میان مردم بیشتر شده است.


تعداد بازدید :  214